خودروسازی داخلی

خرید خودرو از اولویت مصرف‌کنندگان خارج شد/ بازار خودروهای دست‌دوم در رکود فرو رفت

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، افزایش قیمت این روزهای خودرو، رکود موجود در بازار خودرو را عمیق‌تر کرده است. دامنه افزایش قیمت‌ها به حدی بوده که اغلب خریداران خودرو عنوان می‌کنند از توان کمتری برای خرید برخودار هستند؛ این موضوع در بازار خودروهای خارجی به شدت احساس می‌شود؛ به طوری که بعضا دیده می‌شود که بعضی از خودروها افزایش دو برابری قیمت داشته‌اند.

فعالان بازار خودروهای خارجی عنوان می‌کنند به دلیل نوسان قیمت ارز، بازار خودروهای خارجی دچار رکود سنگینی شد. به اعتقاد آنها، هم خریدار از خرید ناتوان است و هم فروشنده تمایل به فروش ندارد. این شرایط تا مادامی که بازار به ثبات برسد، ادامه خواهد داشت.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که در بازار خودرو کیا اپتیما مدل ۲۰۱۰ با ۹۱ هزار کارکرد حدود ۱۶۵ میلیون تومان قیمت دارد. رنو تلیسمان E3 مدل ۲۰۱۷ با ۱۳ هزار کیلومتر کارکرد نیز ۴۱۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

از سوی دیگر، کیا سراتو اتوماتیک مدل ۲۰۱۵ با ۶۸ هزار کیلومتر کارکرد ۱۹۵ میلیون تومان قیمت دارد. هیوندای آزرا مدل ۲۰۱۱ نیز با ۱۲۰ هزار کیلومتر کارکرد ۲۰۵ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

همچنین هیوندای سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۷ با ۱۴ هزار کیلومتر کارکرد ۳۴۰ میلیون تومان است. میتسوبیشی لنسر اتوماتیک مدل ۲۰۱۷ با ۱۷ هزار کیلومتر کارکرد ۱۹۵ میلیون تومان قیمت دارد. بی‌ام‌و سری ۵۲۰I مدل ۲۰۰۵ با ۱۴۰ هزار کیلومتر کارکرد نیز ۱۸۵ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

بنز کلاس E250 مدل ۲۰۱۴ با ۵۸ هزار کیلومتر کارکرد ۶۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

منبع:اقتصاد صنعت

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا