خودروسازی داخلی

خرید خودرو با چاشنی ایمنی

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،این موضوع وقتی شکل حادتری به خود می‌گیرد که وارد کلاس ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار می‌شویم و در بازه قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان قصد انتخاب یک خودرو با اندکی ایمنی بیشتر را داریم. بررسی‌ها نشان می دهد در فقدان سازمان‌های ناظر ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای نظیر آنچه در اروپا با نام انکپ (eNCAP) یا در آمریکا با نام موسسه ایمنی و سلامت بزرگراه‌ها (IIHS) تاسیس شده، بازار خودرو ایران در پایین‌ترین بخش، پذیرای حجم عظیمی از محصولات ناامن است که در سوانح جاده‌ای با کوچک‌ترین ضربات جان سرنشینان خودرو را به خطر می‌اندازند. گرچه در بین محصولات با قیمت کمتر از ۵۰ میلیون تومان خودرویی با سطح ایمنی عالی نیست، اما وجود قفسه فولاد مقاوم در زیر پوسته ظاهری برخی مدل‌ها در کنار وجود سیستم‌های ترمز جدید، ایربگ‌های جلو و پرده‌ای و نیز کیفیت ساخت بالاتر باعث شده تا بتوان برخی از خودروها را انتخاب‌های ایمن‌تری در این کلاس دانست. اینجا به اختصار به ۵ خودروی مختلف و نسبتا ارزان بازار ایران که سطح ایمنی بالاتری در مقایسه با سایر رقبای خود دارند می‌پردازیم.

قیمت کارخانه: ۴۰/۸ میلیون

ارزان‌ترین خودرو در این جمع همین تندر پلاس دنده‌‌ای است که پس از یک فیس‌لیفت نسبتا گسترده خریداران بیشتری را به سمت سدان کامپکت رنو متمایل کرده است. این خودرو علاوه بر امتیاز ۳ ستاره موسسه اروپایی انکپ از قفسه فولاد، ۲کیسه هوای ایمنی و سیستم ترمز ساخت بوش استفاده می‌کند که ایمنی مناسبی را برای سرنشین خود به ارمغان آورده است.

قیمت کارخانه: ۴۸.۶  میلیون

سدان پرچم‌دار ایران‌خودرو که طبق ادعای این شرکت ایرانی در آلمان و کره‌جنوبی با موفقیت تست‌های تصادف را پشت‌سر گذاشته علاوه بر ستون‌های تقویت شده و ۴کیسه هوای ایمنی از سیستم‌های ترمز مدرن هم سود برده و محصولی نسبتا ایمن محسوب می‌شود.

قیمت کارخانه:۴۸.۹ میلیون

هاچ‌بک محبوب رنو در ایران هم با داشتن ویژگی‌های فنی و ایمنی مشابه با رنو تندر پلاس محصولی ایمن در بازه قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان است.

قیمت کارخانه: ۴۵/۶

استیشن واگن جذاب چینی یکی از معدود خودروهای ارزان‌قیمت بازار است که با داشتن ۴ کیسه هوای ایمنی، ستون‌های تقویت شده و استفاده از تکنولوژی پژو، خودرویی به نسبت ایمن و موفق در بازار محصولات ارزان‌قیمت ایران است.

قیمت کارخانه:۴۷/۳

آخرین محصول این گزارش، اخیرا توسط ایران خودرو فیس‌لیفت شده و به امکانات بهتر و ظاهر جذاب‌تری مزین شده ضمن اینکه با داشتن قفسه فولاد، ۲ ایربگ، سامانه ترمزگیری مناسب و یک سیستم تعلیق پایدار‌هاچ‌بکی جذاب و نسبتا ایمن در کلاس‌هاچ‌بک‌های کوچک شهری است.

Source دنیای اقتصاد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا