خودروسازی داخلی

خصوصی‌سازی راه‌حل مشکلات خودروسازان است/ غول‌های داخلی باید قدرت رقابت داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،سید عبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره به اظهارات مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا به بخش خصوصی، اظهار کرد: اگر این اتفاق بیفتد که اتفاق خوبی است اما اگر این اظهارات تنها در حد یک ایده باشد که بحثی روی آن نیست و به نظر می‌رسد فعلاً امکان چنین کاری نباشد.

وی با اشاره به دیون این ۲ شرکت، بیان کرد: این ۲ شرکت با فشار دولت‌ها توانسته‌اند کالاهای خود را بفروشند، سیاست‌هایی که دولت‌های مختلف اجرا کردند باعث شده تا تولیدات این چند کارخانه آن هم با این قیمت‌ها به فروش برسد، از خصوصی‌سازی حمایت می‌کنیم اما این مهم است که این شرکت‌ها را به چه کسانی و چگونه واگذار کنند، آیا قرار است خصولتی شوند یا این که از رانت استفاده شود؟ که این موارد از نظر ما مردود است و آن را قبول نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ادامه داد: اگر بخش خصوصی واقعی باشد که توان خرید خودروسازی‌های ایران را داشته باشد، قطعاً به دنبال روند بهبود این دو کارخانه خواهند بود و حتی ممکن است به جایی برسند که با کارخانه‌های خارجی نیز رقابت کنند اما مهم این است که بخش خصوصی واقعی بدون رانت، صاحب این دو خودروسازی شوند.

منبع:فارس

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا