خودروسازی داخلی

خودرو، در فهرست ١٣٣٩ قلم کالای ممنوع وارداتی قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،وزیر صنعت، معدن و تجارت سی ام خرداد ماه مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای اعلام فهرست کالاهای وارداتی ممنوع را برای اجرا به سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ کرد.
در نامه «محمدرضا شریعتمداری» آمده است: بدین وسیله فهرست گروه چهارم کالایی شامل ۱۳۳۹ ردیف تعرفه ۸ رقمی که ثبت سفارش آنها در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ممنوع شد، برای اجرا ابلاغ می‌شود.
بر پایه این ابلاغ، «همه ثبت سفارش‌های صادر شده پیشین مربوط به این ردیف کالاها، فاقد اعتبارند؛ مگر اینکه پیش از این تاریخ توسط شبکه بانکی تامین ارز شده یا بدون انتقال ارز باشد».
خودرو (به صورت پیش ساخته یا سی.بی.یو)، پوشاک، عسل، کاغذ، مقوا از کالاهای موجود در فهرست ممنوعیت واردات است.
به گزارش ایرنا، بیست و هشتم خرداد در آخرین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد در مدت یک هفته فهرست کالاهایی را که در داخل کشور به اندازه کافی تولید می شود و واردات آنها غیر ضروری است، به دبیرخانه ستاد برای طرح در جلسه آینده ارائه کند.
ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها بویژه محصولات غذایی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.
پس از آن، سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال ۱۳۹۶ نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال ۱۳۹۷ را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.
دولت نیز فروردین ماه در بخشنامه ای، همه دستگاه های دولتی را از خرید کالاهای خارجی که مشابه خارجی دارند، منع کرد.

منبع:ایرنا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا