خودروسازی داخلی

خودروسازان تا سقف ۷,۲ درصد مجاز به افزایش قیمت هستند

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،ولی رستمی وظیفه شورای رقابت را تصویب دستورالعمل قیمت‌گذاری و نحوه دسترسی به بازار برای کالا‌های خدماتی برشمرد.

وی با بیان این مطلب افزود: خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان بیش از ۹۰ درصد در انحصار ایران‌خودرو و سایپا هستند و این نوع خودروها در بازار انحصاری می باشند.

رستمی با بیان اینکه شورای رقابت دستورالعمل قیمت این خودروهای انحصاری را در بازار وضع می‌کند، گفت: این دستورالعمل‌ها از قبل تنظیم شده است.

این عضو شورای رقابت در عین حال به سه مولفه تورم بخشی، بهره‌وری و کیفیت خودرو برای قیمت گذاری اشاره و تصریح کرد: قیمت‌گذاری به صورت دقیق توسط شورای رقابت تعیین نمی‌شود؛ بلکه فرمول تعیین قیمت را در اختیار خودروساز قرار می‌دهیم.

رستمی با بیان اینکه تورم بر اساس آمار بانک مرکزی سنجیده می‌شود، ادامه داد: خودروسازان در بهره‌وری و کیفیت نمره منفی گرفته‌اند که باعث شده قیمت‌های تعیین شده بسیار کمتر از تورم باشد.

وی با بیان اینکه تورمِ بخشی، برای تعیین قیمت بین ۱۱ تا ۱۴ درصد تعیین شده است، گفت :تا سقف ۷ و ۲ درصد مجوز افزایش قیمت به خودروسازان داده شده است که بسیار کمتر از مبلغ تورم است.

رستمی همچنین در رابطه با وظیفه شورای رقابت گفت: شورای رقابت وظیفه دارد دستورالعمل تعیین قیمت خودرو‌ها را تعیین کند و این دستورالعمل از ابتدای تیرماه اعمال می‌شود.

 

منبع: رادیو گفت‌وگو

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا