خودروسازی داخلی

خودروهای هولدن با ضمانت ۵ سال بدون محدودیت کیلومتر، عرضه می شوند

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،شرکت استرالیایی هولدن (Holden) که پیش از این با نام «هولدن جنرال موتورز» شناخته می شد، در اقدامی جدید و قابل توجه، ضمانت محصولات وارداتی خود را تغییر داد. بر اساس سیاست جدید این شرکت، ضمانت ۵ ساله بدون محدودیت کارکرد برای بازار استرالیا در نظر گرفته می شود. البته، خودروهای فروشی به سازمان های دولتی و مراکز کرایه خودرو با محدودیت ۲۰۰ هزار کیلومتر کارکرد در ۵ سال ضمانت می شوند.

ضمانت جدید محصولات هولدن از هفته ی دوم تابستان سال جاری آغاز شده است. پیش از این ضمانت استاندارد محصولات هولدن به مدت ۳ سال و با کارکرد حداکثر ۱۰۰ هزار کیلومتر بود اما مقامات هولدن برای جبران فروش کم و تشویق بازار، ضمانت ۵ سال بدون محدودیت کارکرد را به عنوان استاندارد جدید خود انتخاب کرده اند.

holden / هولدن

مارک برنارد، رئیس هیئت مدیره ی هولدن گفت:

تمرکز ما عرضه ی مصولات بهتر در کلاس های مناسب و ارائه ی سرویس های خدمات قابل توجه است. خودروهای فعلی، بهترین و باکیفیت ترین محصولات هولدن، به خصوص در کلاس شاسی بلند و یوت است. ما همیشه به محصولات خود مطمئن بودیم و سیاست جدید دقیقاً مطابق با اهداف و اعتقادات شرکت است.

برنامه ی ضمانت جدید هولدن شرایط بهتری از سیاست تضمین ۳ ساله در شرکت های بزرگی چون تویوتا، فولکس واگن و مزدا است. هولدن با این برنامه زیادتر به ضمانت برندهایی مانند هیوندای و فورد نزدیک شده اما همچنان کیا با ضمانت استاندارد ۷ ساله ی بدون محدودیت کارکرد در صنعت خودروسازی پیشتاز است.

holden / هولدن

از بین شرکت های اشاره شده، فولکس واگن هنوز برنامه ای برای گسترش ضمانت محصولات خود ندارد. مایکل بتچ، مدیرارشد غول خودروسازی آلمان صراحتاً اعلام کرده است که این شرکت مایل به افزایش مدت زمان ضمانت محصولات خود نیست. بتچ گفت:

در جریان هستیم که شرایط تغییر می کند، اما در حال حاضر این مورد در دستور کار ما نیست. از نزدیک تغییر ضمانت را بررسی می کنیم و هم اکنون تأثیر قابل توجه آن برای ما ثابت نشده است. به نظر من شرکت هایی که تغییرات ضمانت را اعلام کرده اند در محدوده ی قیمتی رقابتی قرار دارند، اما شرکت ما در این میدان جنگ جایی ندارد. در شرکت هایی مانند هیوندای و کیا، باید برنامه ای با تأثیرگذاری سریع و قابل توجه داشت که البته کوتاه مدت است. این کار مانند مصرف دارو است؛ واقعاً به ضمانت ۷ سال نیاز است؟ احتمالاً خیر.

صحبت های مدیرارشد فولکس واگن قابل تأمل است. آیا صرفاً ضمانت با مدت زیادتر، تضمین فروش یک محصول مشخص است؟ آیا مردم استرالیا با پشتوانه ی ضمانت ۵ سال، محصولات هولدن را خریداری می کنند؟

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا