خودروسازی خارجی

دولت رغیب بنگاه های خصوصی/شرایط غیر عادی را با تصمیمات عادی نمی توان مدیریت کرد

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، رئیس اتاق بازرگانی ایران در مراسم روز ملی صنعت و معدن با اشاره به کم رنگ شدن نقش بخش خصوصی در اقتصاد غیرنفتی گفت : متاسفانه در طول سال های گذشته با افزایش درآمدهای نفتی دولت، دایره بخش خصوصی برای کمک به اقتصاد غیر نفتی کوچک شد.

غلام حسین شافعی در ادامه افزود: اگر نگاهی به وضعیت کنونی کشور به ویژه صنعت و تولید کنیم واقعیت این است که روزهای خوبی را سپری نمی کنیم. این به معنی عدم وجود راه حل و یا بروز نا امیدی نیست .

وی ادامه داد: دولت با نقش فعال و قدرتمند خود در بخش اقتصاد باعث شده تا بخش خصوصی توان رقابت را نداشته باشد. واسطه گری های مالی و فروش ثروت های طبیعی منبع درآمد دولت شده و به همین دلیل بخش اقتصادی کشور بسیار شکننده شده است.

شافعی گفت: گفته می شود تمام مشکلات ما از تحریم است اما این درست نبوده چرا که مشکلات به وجود آمده داخلی بدتر از تحریم است. دیگر نمی توان بدون توجه به حجم عظیم مشکلات به تصمیمات ناکارآمد گذشته اصرار ورزید. چراکه با ادامه روند شرایط وخیم تر و درمان آن سخت تر خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان افزود : دولت رغیب بنگاه های خصوصی شده است  کشور نیازمند اصلاح تصمیمات گذشته خود بوده چراکه شرایط غیر عادی را با تصمیمات عادی نمی توان مدیریت کرد.

 

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا