خودروسازی خارجی

راهکار تسلا در جنگ تجاری آمریکا و چین

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،وال استریت ژورنال می گوید اندکی پس از اینکه آمریکا تعرفه هایی را روی کالاهایی با ارزش ۳۴ میلیارد دلار وضع کرد قیمت محصولات تسلا در وب سایت این خودروساز حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است. بدین ترتیب محصولات ساخت آمریکای تسلا در چین بسیار گران تر می شوند.

تسلا مدل X هم اکنون قیمتی معادل ۱۴۰۱۰۰ دلار دارد که بسیار زیادتر از قیمت ۱۱۷۱۰۰ دلار قبلی این خودرو می باشد. تسلا مدل S نیز ۱۲۸۴۰۰ دلار قیمت خورده که حدود ۲۱ هزار دلار گران تر از قیمت هفته پیش این خودرو می باشد.

راهکار تسلا در جنگ تجاری آمریکا و چین

در پاسخ به وضع تعرفه ۲۵ درصدی آمریکا روی کالاهایی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار، چین این ابرقدرت آسیایی نیز تعرفه خودروهای الکتریکی وارداتی از آمریکا را از ۱۵ به ۴۰ درصد رسانده است.

راهکار تسلا در جنگ تجاری آمریکا و چین

مدیر اجرایی تسلا آقای ایلان ماسک این هفته با مقامات چینی دیدار داشت و قرارداد احداث سومین گیگافاکتوری خود را در شانگهای چین امضا کرد.

اگر این تعرفه ها در بلندمدت این گونه باقی بمانند تسلا برنامه های خود برای ساخت تأسیسات تولید خودرو در چین را شتاب می بخشد تا هزینه های تولید خود را به شدت کاهش دهد. ماسک سال پیش گفته بود که در سه سال آینده اقدام به ساخت تأسیسات تولید خودرو در چین خواهد کرد. با برنامه های ابتدایی تسلا، کارخانه تولید خودرو در چین از دو سال آینده با تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو اقدام به تغذیه بازار این کشور و بازارهای اطراف خواهد کرد.

راهکار تسلا در جنگ تجاری آمریکا و چین

تمرکز اولیه تأسیسات تولید تسلا در چین روی ارائه مدل ۳ و کراس اوور جدید مدل Y خواهد بود اما اقدام به تولید مدل S و X نیز خواهد کرد.

راهکار تسلا در جنگ تجاری آمریکا و چین

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا