خودروسازی خارجی

رتبه عرضه‌کنندگان خودروی کشور در حوزه خدمات پس از فروش

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،نتایج ارزیابی کیفی خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودروی کشور (اعم از خودروسازان و شرکت‌های واردکننده) در سال ۹۶ اعلام شد و طبق آن، ۱۴ شرکت مختلف با توجه به امتیازات کسب شده، رتبه بندی شدند.یکشنبه گذشته البته گزارش مربوط به نتایج ارزیابی کیفی خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودروی کشور، در همین صفحه به چاپ رسید، با این حال اشتباهاتی در رتبه‌بندی شرکت‌ها رخ داد که در گزارش امروز، اصلاح شده است. بنابر گزارش منتشرشده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در مجموع ۲۴ شرکت در ارزیابی کیفی خدمات پس از فروش طی سال ۹۶، گنجانده شده که در این بین، تنها ۱۴ شرکت در رده‌بندی کلی قرار گرفته‌اند. طبق اعلام شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران، هفت شرکت شامل پرشیاخودرو (نماینده خدمات پس از فروش بی‌ام‌دبلیو)، معین موتور (خدمات پس از فروش پورشه)، ستاره ایران (شرکت خدمات پس از فروش بنز)، آلفاموتور (نماینده خدمات پس از فروش محصولات آلفارومئو)، کارمانیا (ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش محصولات بی‌وای‌دی)، افراموتور (نماینده خدمات پس از فروش ولوو) و آرین موتور تابان (نماینده خدمات پس از فروش دی‌اس فرانسه)، به‌دلیل آنکه کمتر از ۱۰ نمایندگی مجاز داشته‌اند، در رده‌بندی کلی قرار ندارند. همچنین سه شرکت نیروخودروآسیا (خدمات پس از فروش گریت وال و بایک موتور)، پرستوی آبی ارگ (نمایندگی خدمات پس از فروش گریت وال) و خودروسازی سینا (نماینده خدمات پس از فروش فولکس‌واگن) نیز به‌دلیل نبود اطلاعات درباره برخی شاخص‌های ارزیابی، در رده‌بندی کلی گنجانده نشده‌اند. در نهایت اما ۱۴ شرکت عرضه‌کننده خدمات پس از فروش که دارای بیش از ۱۰ نمایندگی بوده‌اند، به رده‌بندی کلی راه پیدا کرده و با توجه به ارزیابی شاخص‌های مختلف، رده‌های اول تا چهاردهم را به خود اختصاص داده‌اند. بر این اساس، ایساکو که شرکت عرضه‌کننده خدمات پس از فروش ایران خودرو به‌شمار می‌رود، توانسته رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. پس از ایساکو اما خدمات پس از فروش پارس‌خودرو حائز بیشترین امتیاز شده و این شرکت در رده دوم جدول جا خوش کرده است. در رتبه سوم اما نام جهان نوین آریا به چشم می‌آید، شرکتی که ارائه خدمات پس از فروش به محصولات نیسان را در ایران بر عهده دارد. پس از این شرکت، سایپایدک که ارائه خدمات پس از فروش به محصولات سایپا را بر عهده دارد، در رتبه چهارم جدول نشسته است. در رده پنجم نیز با مزدایدک روبه‌رو می‌شویم، شرکتی متعلق به بخش خصوصی که توانسته در بین عرضه‌کنندگان خدمات پس از فروش در این بخش، بهترین عملکرد را به خود اختصاص بدهد. مزدایدک خدمات پس از فروش گروه بهمن را بر عهده دارد. اما رده‌های ششم و هفتم جدول رده‌بندی را واردکننده‌ها به خود اختصاص داده‌اند. در این بین، نگین خودرو (ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش محصولات رنو در ایران)، در رده ششم قرار دارد. در رده بعدی نیز با ایرتویا موجه می‌شویم، شرکتی که ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش به محصولات تویوتا محسوب می‌شود. تمام این هفت شرکت از نظر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، دارای رتبه ۲ در ارائه خدمات پس از فروش هستند، بنابراین در سال ۹۶، هیچ کدام از نمایندگی‌های عرضه‌کننده این خدمات نتوانسته‌اند حائز رتبه یک شوند. در ادامه جدول رده‌بندی اما با هفت شرکت دیگر مواجه می‌شویم و این در شرایطی است که تمام آنها دارای رتبه ۳ در ارائه خدمات پس از فروش هستند. بر این اساس، رامک یدک (ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش محصولات سانگ یانگ)، توانسته رتبه هشتم جدول را به خود اختصاص دهد و پشت سر آن نیز اطلس خودرو قرار گرفته است. این شرکت، ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش به محصولات کیاموتورز کره در ایران، محسوب می‌شود. در رده دهم اما با بم خودرو مواجه می‌شویم؛ شرکتی که به محصولات جک، لیفان، هیوندایی و جیلی خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. همچنین آسان موتور نیز که خدمات پس از فروش محصولات هیوندایی را بر عهده دارد، در رده یازدهم جای گرفته و رده دوازدهم نیز به آرین موتور پویا (ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش میتسوبیشی) رسیده است. در نهایت اما رده‌های سیزدهم و چهاردهم نیز به ترتیب به مدیاموتورز (خدمات پس از فروش ام‌جی) و مدیران خودرو (عرضه‌کننده خدمات پس از فروش محصولات ام‌وی‌ام) اختصاص یافته است.

منبع خبر : سایت خبری شعار سال

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا