خودروسازی داخلی

رونمایی از ولوو S60؛ سدانی دلچسب

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،ولوو S60 اولین محصول این خودروساز است که بدون ارائه هیچ‌گونه پیشرانه دیزلی فروخته می‌شود و این بار هم مانند همیشه ولوو خوش قولی کرده و به گفته خود مبنی بر الکتریکی سازی محصولات خود از سال ۲۰۱۹ عمل کرده است.
رونمایی از ولوو S60؛ سدانی دلچسب
در جلوی S60 شاهد نمای این روزهای ولوو هستیم، جلو پنجره افقی خودرو که بصورت معقر کار شده در کنار چراغ‌های اصلی با نام Thor’s Hammer و دیفیوزر جلو که از ارتفاع پایین تری برخوردار است، از ویژگی های S60 برشمرده می شود. نمای جلوی این سدان متوسط برخلاف برادر بزرگتر خود یعنی S90 از اندکی جذابیت بیشتر برخوردار است؛ چراغ های روز به جلوپنجره نزدیکتر شده اند و دیفیوزر جلو خمیدگی بیشتری پیدا کرده است.
رونمایی از ولوو S60؛ سدانی دلچسب
در طراحی و ساخت نسل جدید ولوو S60، شرکت سازنده از همان پلتفرم ولوو V60 تحت عنوان “SPA” استفاده کرده است و به همین دلیل امکان استفاده از موتورهای T5، T6 و یا حتی موتور T8 بر روی این اتومبیل وجود دارد. موتور بنزینی T5 با قدرت ۲۵۰ اسب بخاری عرضه خواهد شد که نیروی آن تنها به سمت چرخ‌های جلو ارسال می‌شود و با انتخاب پیشرانه T6 که همان پیشرانه ۲.۰ لیتری می باشد، همزمان به سیستم های توربو شارژ و سوپر شارژر مجهز شده می تواند ۳۱۶ اسب بخار تولید کند. ولوو در این مدل سیستم چهار چرخ متحرک را بصورت استاندارد عرضه می کند. مدل پلاگین هیبرید T6 نیز با ۳۴۰ اسب بخار و مدل T8 با ۴۰۰ اسب بخار قدرت همراه‌اند. پکیج خاص با مهندسی Polestar را برای مدل T8 قابل سفارش است که مجهز به ترمزهای برند برمبو، سیستم تعلیق Ohlins، رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی ، سیستم تعلیق هوشمند، ECU و افزایش قدرت تا ۴۱۵ اسب بخار می باشد.
رونمایی از ولوو S60؛ سدانی دلچسب
در کابین و بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی به سیستم اطلاعات و سرگرمی Sensus Connec با نمایشگر ۹ اینچی، شامل نرم افزارهای اندروید اتو، اپل کار پلی و ارائه اینترنت ۴G به صورت WiFi مجهز است. سیستم ترمز اضطراری خودکار، هشدار وجود مانع در عقب و در لاین مقابل جزو تجهیزات ایمنی استاندارد این خودرو می باشد. سیستم تعلیق در ولوو S60 بصورت کاملا مستقل است که در جلو بصورت بازوهای جناغی دوبل و در عقب از نوع اتصالات چند عضوی است. البته سیستم تعلیق بادی برای محور عقب هم بصورت آپشن قابل سفارش می باشد.
رونمایی از ولوو S60؛ سدانی دلچسب
قیمت پایه‌ی مدل T5 در تیپ‌های Momentum و R-Design به‌ترتیب ۳۶ هزار و ۷۹۵ دلار، ۴۲ هزار و ۸۹۵ دلار است. مدل T6 در تیپ‌های Momentum و R-Design در قیمت پایه به‌ترتیب ۴۱ هزار و ۲۹۵ دلار و ۴۶ هزار و ۳۹۵ دلار خورده است. مدل پرقدرت T8 فقط در دو تیپ R-Design و Inscription با قیمت‌ پایه‎ یکسان ۵۵ هزار و ۳۹۵ دلار عرضه خواهد شد.
رونمایی از ولوو S60؛ سدانی دلچسب
نسل سوم ولوو S60 با هدف رقابت با خودروهایی مانند بی ام و سری ۳، مرسدس C کلاس و آئودی A4 ساخته شده است و همانطر که گفتیم ولوو S60 اولین خودروی ولوو است که بدون موتورهای دیزل به فروش می رسد و باید دید که در بازار رقابتی  تا چه حدی می تواند رقبا را از پای درآورد.
رونمایی از ولوو S60؛ سدانی دلچسب

منبع:اخباربانک

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا