خودروسازی داخلی

رکورد جدید هوندا سیویک تایپ R دیفرانسیل جلو

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،Esteban Guerrieri پشت فرمان این هاچبک داغ در پیست de Nevers Magny-Cours فرانسه نشسته و توانسته رکورد طی یک دور این پیست برای خودروهای تولیدی دیفرانسیل جلو را بشکند. رکورد ۲ دقیقه و ۱.۵ ثانیه ای این خودرو باعث شکسته شدن رکورد ۲ دقیقه و ۶.۴ ثانیه ای نسل قبلی سیویک تایپ R شده است؛ و البته این خودروی ژاپنی توانسته به راحتی رکورد ۲ دقیقه و ۷.۴ ثانیه ای پژو ۳۰۸ GTI و رکورد ۲ دقیقه و ۷.۷ ثانیه ای نسخه قوی تر و چهار چرخ محرک فورد فوکوس RS را نیز بهبود بخشد.

بدین ترتیب سیویک تایپ R جدید هم اکنون پادشاه پیست GP است که از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۸ میزبان گرندپری فرانسه بوده است. شایان ذکر است رکورد کلی این پیست در سال ۲۰۰۴ توسط میشائیل شوماخر و با زمان ۱ دقیقه و ۱۵.۳۷ ثانیه ثبت شده است.

رکورد جدید هوندا سیویک تایپ R دیفرانسیل جلو

راننده سیویک TCR در مسابقات قهرمانی تورینگ جهانی گفته است:

رکورد جدید هوندا سیویک تایپ R دیفرانسیل جلو

بهتر نکته درباره سیویک تایپ R این است که به شما اعتمادبه نفس می دهد. این خودرو بسیار پاسخگو بوده و بازخورد مناسبی به شما می دهد. مردم تایپ R را حد نهایی هاچبک های داغ می دانند و ما این موضوع را امروز ثابت کردیم. این خودرو به ارتقای محدودیت های یک خودروی دیفرانسیل جلو ادامه می دهد.

او ادامه می دهد:

موضوع زیبا این است که ما از حالت R+ در پیست استفاده کردیم و سپس موقع برگشتن به خانه حالت کامفورت را انتخاب کردیم.

این رکورد جدید بخشی از برنامه چلنج تایم تایپ R در سال ۲۰۱۸ است که تلاش دارد یک سری رکورد لپ تایم در پیست های متنوع را ثبت کند. نسل قبلی این خودرو رکوردهایی در پیست های استوریل، هونگارورینگ، سیلورستون و اسپا ثبت کرده و هوندا می خواهد با نسل جدید سیویک تایپ R تمامی این رکوردها را ارتقا دهد. به این منظور از رانندگان با استعداد همچون جنسن باتن استفاده می شود.

رکورد جدید هوندا سیویک تایپ R دیفرانسیل جلو

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا