خودروسازی داخلی

ساخت بزرگراه‌‌های برقی میان میلان و رم

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،براساس گزارش CNN، شرکت‌های تولید‌کننده برق در ایتالیا مانند شرکت انل به خوبی می‌داند یکی از بزرگترین نگرانی‌های رانندگان خودروهای برقی، تمام شدن شارژ خودرو و نگرانی از در دسترس نبودن سکوی شارژ است،‌از این رو اگر این دو نگرانی رفع شود، روند خرید خودروهای برقی متحول خواهد شد.
شرکت انل در تلاش است این مشکل که به “اضطراب مسافت” شهرت یافته را از بین ببرد، آنهم به واسطه ساخت بزرگراه‌‌هایی برقی که کلان‌شهر میلان را به رم متصل می‌کند. در مسیر این بزرگراه رانندگان می‌توانند هر ۶۰ دقیقه یکبار خودروهای خود را شارژ کنند. شرکت انل از ماه سپتامبر در این بزرگراه ۳۰ پایانه شارژ جدید نصب کرده‌است تا مردم به راحتی بتوانند فاصله میاد رم و میلان را رانندگی کنند.
این شرکت فعالیت خود را به این بزرگراه محدود نکرده و در تلاش است حمل و نقل با استفاده از خودروهای برقی را در سرتاسر ایتالیا برای مردم ممکن سازد. از این رو هدفی بزرگ را برای خود متصور شده‌است: نصب ۷۰۰۰ پایانه شارژ در مناطق شهری و حومه شهری تا سال ۲۰۲۰ و نصب هفت هزار پایانه دیگر تا سال ۲۰۲۲.
به گفته این شرکت، درحدود ۱۴۰۰ پایانه در میان موارد نصب شده ایستگاه‌های شارژ سریع هستند که می‌توانند خودروها را در عرض ۲۰ دقیقه شارژ کنند، یعنی ۶ برابر سریعتر از دیگر شارژر‌ها. ایجاد چنین زیرساختارهایی باعث شده تا فروش خودروهای برقی طی چهار سال گذشته در ایتالیا دوبرابر شود.
شرکت انل برای اجرای این پروژه بودجه‌ای مابین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته‌است که این مبلغ به دلیل انعطاف‌پذیر بودن طرح، و میزان گرایش مردم به خرید خودروهای برقی تعیین شده‌است.
انل تنها شرکتی نیست که در زمینه ایجاد زیرساختار برای تردد خودروهای برقی فعالیت دارد. شرکت برقی E.ON نیز سال گذشته طرح خود را برای ایجاد شبکه‌ای از ایستگاه‌های شارژ سریع در کشورهای میان ایتالیا و نروژ اعلام کردند، طرحی که بودجه‌ای ۱۰ میلیون یورویی از اتحادیه اروپا دریافت کرد تا ۱۸۰ ایستگاه شارژ سریع را طی سه سال آینده در هفت کشور میان این دو کشور نصب کند. این شرکت با همکاری شرکت CLEVER که در زمینه حمل و نقل الکترونیکی فعالیت دارد،‌ تاکنون ساخت اولین ایستگاه‌ها را در آلمان و دانمارک آغاز کرده‌اند.

منبع خبر: همشهری آنلاین دانش

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا