خودروسازی داخلی

ساخت هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در دست اقدام است

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس،  خیراله خادمی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه فنی راه و شهرسازی در فرمانداری خرم آباد مسافت بزرگراههای فعلی کشور را ۱۷ هزار کیلومتر برشمرد و اظهار داشت: بیش از پنج هزار دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و ۱۵ هزار نفر در طرح های آزدراهی کشور فعال هستند و تلاش می شود تا سال آینده، ۲۸۱ کیلومتر آزادراه بهره برداری شود.
وی همچنین افزود: از صد سال گذشته با آغاز ریل سازی در کشور تاکنون ۱۳ هزار کیلومتر مسیر راه آهن ایجاد شده و در حال حاضر کار احداث سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر جدید در دست اقدام است.
خادمی روند احداث راه آهن های جدید را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: انتظار می رود امسال سه مرکز استان کشور به شبکه ریلی متصل شوند.

** نباید اجازه داد مطالبات به تنش تبدیل شود
خادمی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از طرح های عمرانی شرایط بسیار سختی دارند و با مشکل دسترسی به منابع مالی مواجه هستند.
وی گفت: باید برنامه ریزی ها با توجه به امکانات و شرایط موجود باشد تا با ایجاد انتظار میان مردم و عدم تحقق این انتظارات، به مطالبه و سپس به تنش تبدیل نشوند.
وی با اشاره به فشار روی طرح های عمرانی افزود: با وجود مشکلات پیش رو، اقدامات بزرگ و طرح های کلیدی در بخش های ریلی، آزادراهی و بزرگراهی در دست اقدام است.

** ۳۰ درصد اعتبارات استان ها در حوزه راه و شهرسازی تخصیص یابد
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: باید ۲۸ تا ۳۰ درصد اعتبارات استان ها در بخش راه و شهرسازی تخصیص یابد در غیر این صورت به این حوزه ظلم می شود.
خادمی بیان کرد: در حال حاضر طرح راه آهن دورود – خرم آباد با ۱۱۴ کیلومتر طول، ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و راه آهن ازنا – الیگودرز – اصفهان مشکلات اعتباری دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور افزود: طرح های راه آهن در صورت اتصال به مسیرهای سراسری جنوب و ترانزیت بار موثر خواهد بود و به همین دلیل مطالعات فاز اول و دوم، عبور خطوط ریلی از پلدختر تکمیل شده است.
وی با اشاره به اشتغال حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در طرح های آزادراهی و ریلی لرستان اضافه کرد: چنانچه زیرسازی طرح ها در استان تکمیل شود، وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار مرحله روسازی را تقبل خواهد کرد.
خادمی تاکید کرد: بر اساس قانون سهم وزارت راه از قیر ۵۴ درصد و وزارت کشور ۴۶ درصد است که مسئولان استان باید سهم لرستان را از مناطق محروم، احصا کنند.

** سهم ۵۴ درصدی واژگونی در تصادفات لرستان تامل برانگیز است
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بر اساس آمار، عامل ۵۴ درصد تصادفات در محورهای استان واژگونی خودرو بوده که بسیار تامل برانگیز است، واژگونی خودرو ارتباط چندانی به وضعیت جاده ندارد و در بیشتر موارد به دلیل تخصی از سرعت مجاز است.
وی تصریح کرد: در این حوزه باید توجیح عمومی مردم در دستور کار باشد چرا که تمرکز بر روی گفتمان با مردم، موجب تغییر در رفتار آنها می شود.
در این جلسه مشکلات راه شهرستان های خرم آباد و چگنی بررسی و مقرر شد معاون وزیر از محور سپیددشت بازدید کند.

منبع:ایرنا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا