خودروسازی داخلی

سرمایه گذاری سنگین رنو روی خودروهای الکتریکی

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،این سرمایه گذاری هنگفت باعث توسعه پلتفرم الکتریکی جدیدی برای اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی در تأسیسات دوای خواهد شد. همچنین ظرفیت تولید تنها کارخانه ای که رنو Zoe را می سازد دو برابر خواهد شد و تولید پیشرانه الکتریکی در کلون نیز از سال ۲۰۲۱ و معرفی نسل جدید پیشرانه الکتریکی سه برابر خواهد شد.

رنو همچنین برای تولید نسل بعدی کانگو از جمله نسخه تمام الکتریکی کانگو Z.E. در تأسیسات Maubeuge نیز سرمایه گذاری خواهد کرد.

سرمایه گذاری سنگین رنو روی خودروهای الکتریکی

کارلوس گوسن مدیر اجرایی رنو گفته است:

شتاب دادن به سرمایه گذاری در فرانسه به منظور تولید خودروهای الکتریکی رقابت پذیری و جذابیت سایت های صنعت ما در این کشور را افزایش خواهد داد.

او ادامه می دهد:

با چارچوب کاری داخلی برای پیشبرد برنامه های استراتژیک آینده، گروه رنو پیشروی خود در بازار خودروهای الکتریکی را حفظ خواهد کرد و به توسعه راه حل های حمل ونقل پایدار جدید برای همه ادامه خواهد داد.

این سرمایه گذاری بخشی از برنامه استراتژیک Drive The Future رنو است. این برنامه تلاش دارد تا سال ۲۰۲۲ عایدی بیش از ۷۰ میلیارد یورویی را برای این برند به ارمغان بیاورد. این برنامه همچنین روی جریان مالی مثبت در هر سال، سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد یورویی در بخش تحقیق و توسعه و عرضه ۸ خودروی تمام الکتریکی و ۱۲ نمونه الکتریکی شده به بازار تا سال ۲۰۲۲ تمرکز دارد.

سرمایه گذاری سنگین رنو روی خودروهای الکتریکی

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا