خودروسازی خارجی

سه شنبه‌های بدون خودرو راهی برای کاهش آلودگی هوا

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،امروز حسین عطایی در پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو شرکت و مسیر میدان اسبی تا میدان طالقانی را رکاب زد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج پویش سه شنبه بدون خودرو را راهی برای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به عنوان مجموعه ای زیست محیطی، همواره در حمایت از سازمان های مردم نهاد فعال بوده و بر ضرورت حفظ منابع طبیعی و زندگی سالم، تاکید داشته است.

عطایی بیان کرد: سه شنبه بدون خودرو کمپینی است با هدف استفاده کمتر از خودروهایِ تک‌ سرنشین تا از این طریق شهروندان از گزینه‌های بهتری نظیر دوچرخه‌ و ناوگان حمل ونقل عمومی بیشتر استفاده کنند.

وی ادامه داد: پویش سه شنبه بدون خودرو پویشی خودجوش با هدف تلاش برای بهبود کیفیت هوا و کاهش ترافیک در برخی شهرهای نظیر کرج است که امروز نیز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به این کمپین پیوست و حمایت خود را از آن اعلام کرد.

عطایی با اشاره به اینکه امروز بیشتر خودروهای عبوری در خیابان ها تک سرنشین هستند، گفت: اگر استفاده از خودرو شخصی کمتر و دوچرخه جایگزین آن شود، علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش ترافیک شاهد حفظ تندرستی شهروندان و پاکیزگی هوای شهرها خواهیم بود.

 

منبع:ایلنا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا