خودروسازی داخلی

شاسی بلند تمام الکتریکی بورگوارد BXi۷ معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،اوایل هفته‌ی جاری بود که شرکت بورگوارد از یک کراس اوور کوپه جذاب با نام BX6 Coupe پرده برداشت. حال آن‌ها روز گذشته از یک خودرو شاسی بلند دیگر مبتنی بر خودرو BX7 خود پرده برداری کرده‌اند که از یک تفاوت بزرگ و آن هم «سیستم محرک تمام الکتریکی» برخوردار است. نام این شاسی بلند تمام الکتریکی بورگوارد BXi7 است که حالا علاوه بر یک سیستم محرک و نام جدید، از ویژگی‌های ظاهری جدیدتری نیز بهره‌مند شده است.

شاسی بلند تمام الکتریکی بورگوارد BXi۷ معرفی شد +تصاویر

شاسی بلند تمام الکتریکی بورگوارد BXi۷ معرفی شد +تصاویر

شاسی بلند تمام الکتریکی بورگوارد BXi۷ معرفی شد +تصاویر

طراحی بورگوارد بی ایکس آی ۷ شیک و جوان پسند است و نسبت به نسخه اصلی خود کمی اسپورت‌تر شده است. در داخل تریم چرمی و چوبی همراه صندلی‌هایی با تنظیم ۱۰ حالته قرار دارد و یک سیستم اطلاع رسانی/سرگرمی همراه نمایشگر ۸ اینچی نیز درست در وسط کنسول میانی خودرو قرار گرفته است. با نگاهی به داشبورد جلو و کنسول این خودرو، به شباهت‌های زیادی که بین آن و پژو ۲۰۷ وجود دارد پی می‌بریم.

مشخصات فنی بورگوارد BXi7

نسخه‌ی اصلی خودرو BX7 از یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ شده بهره‌مند است که قادر به تولید ۲۲۴ اسب بخار است. این نیروی تولید شده توسط یک گیربکس اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شوند. اما در نسخه‌ی الکتریکی آن یعنی بورگوارد BXi7 شاهد حضور سیستم محرک الکتریکی همراه با ۲ پیشرانه الکتریکی هستیم که می‌تواند تولید بیشتر ۲۳۸ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر را بر عهده بگیرد.

بورگوارد BXi7 می‌تواند در عرض ۷.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتری را در اختیار داشته باشد. شما برای رساندن شارژ باتری‌های لیتیوم یونی این خودرو به ۸۰ درصد، تنها ۴۵ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت و با هر بار شارژ کامل آن‌ها نیز می‌توانید تا ۳۷۵ کیلومتر را بپیمایید. سیستم کنترل حرارتی هوشمند BXi7 ‌با استفاده از فناوری تمام الکتریکی شرکت بورگوارد باعث می‌شود تا حتی زمانی که دمای بیرون از خودرو منفی ۳۰ یا مثبت ۵۵ درجه سانتی‌گراد هست نیز باتری‌های خودرو بدون مشکل کار کنند.

بورگوارد قرار است تا سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۸۰۰ هزار دستگاه از این خودرو را به صورت سالانه به تولید رسانده و ظرفیت تولید خود را تا سال ۲۰۲۵ به ۱.۶ میلیون دستگاه برساند.

منبع:اکوفارس

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا