حضور شایان دیزل با محصولات دافران در نمایشگاه مشهد

۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، نمایشگاه خودروی شهر آفتاب که بزرگترین رویداد خودرویی بعد از تحریم ها به شمار می آمد شاهد بازیگران بزرگ صنعت خودروسازی کشور بود.شرکت هایی که هر کدام محصولات جدیدی را برای معرفی و رونمایی به نمایشگاه آورده بودند.در میان این شرکت ها شایان دیزل نیز با کشنده جدید خود […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، نمایشگاه خودروی شهر آفتاب که بزرگترین رویداد خودرویی بعد از تحریم ها به شمار می آمد شاهد بازیگران بزرگ صنعت خودروسازی کشور بود.شرکت هایی که هر کدام محصولات جدیدی را برای معرفی و رونمایی به نمایشگاه آورده بودند.در میان این شرکت ها شایان دیزل نیز با کشنده جدید خود دافران H7 حضور داشت.این حضور علاوه بر ورود وتولید یک محصول جدید از سخت تر شدن رقابت در بازار فشرده خودروهای کار وتجاری حکایت می کرد.شایان دیزل حتی برای اینکه نشان بدهد به رغم سن و سال کمی که دارد با پشتوانه تجربه ای سنگین و محصولی خوب وارد بازار شده است،کشنده خود را در معرض تست علاقمندان قرار داد.یعنی هرشخصی که می خواست با امکانات و توانمندی های کشنده دافران H7 آشنا شود این فرصت در نمایشگاه به او داده می شود.همین مساله نشان داد که این تولیدکننده حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.چرا که از یک سو بازار خودروهای کار وتجاری به رغم رقابتی و فشرده بودن نیاز به نوسازی دارد و از سوی دیگر تنشنه محصولات جدید و به روز است.شایان دیزل نیز با در نظر گرفتن نیاز این بازار و همچنین تجربه سال های حضور در این حوزه به شکل دیگر با محصولی به بازار آمد که هیچ ابایی از دست و پنجه نرم کردن با رقبای قدرتمند حاضر ندارد.

حضور شایان دیزل با محصولات دافران در نمایشگاه مشهد

شناسنامه شایان دیزل

“شایان دیزل در معرفی خود می گوید:طبق تقویم‌ شرکت شایان دیزل در سال ۱۳۹۵ تاسیس شده است اما پشتوانه این شروع، بیشتر از نیم قرن تجربه مستقیم در حوزه‌های مختلف و مرتبط صنعت خودروسازی کشور است. بر همین اساس نیز ما چشم‌انداز خود را برای پیشرفت در مسیر پیش‌رو، بر اهدافی بلند و برنامه‌هایی بزرگ منطبق کرده‌ایم. تلاش ما در شایان دیزل هم‌افزایی و ترکیب تجارب ارزشمند افراد صاحب تجربه، بعلاوه دانش و تخصص جوانان با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز جهانی است تا در نهایت در دل صنعت داخلی خودرو، نیازهای کشور عزیزمان ایران در حوزه ناوگان حمل و نقل را با به‌روزترین محصولات تولید و تامین کنیم.”
به نظر می رسد که شایان دیزل بر اساس اهدافی که دارد گام برمی دارد.یعنی این شرکت علاوه بر تلاش برای تولید و تزریق دو محصول دیگر تا پایان سال،برای ارائه هر چه بهتر خدمات در حال افزایش تعداد نمایندگی های خود در ایران است.
در همین راستا چندی پیش اعلام شد که بر اساس گزارش های وزارت صمت این خودروساز بخش خصوصی در جایگاه بالایی قرار دارد و شایان دیزل توانسته است بالاترین سطح تولید خودروهای کار و تجاری را به دست آورده است.
در همین حال با توجه به تیم مدیرینت جدید این شرکت می توان با اطمینان گفت :تولید دافران H7 با فناوری های روز انجام می شود و زیرساخت مناسبی در کارخانه این خودروساز بخش خصوصی وجود دارد.در حال حاضر نیز کارخانه شایان دیزل یکی از قطب های توانمندی استان فارس و منطقه آزاد اقتصادی شیراز است . همچنین احداث فاز دوم کارخانه شایان دیزل آغاز شده است و بزودی این سایت تولیدی هم بهره برداری می شود.در همین حال شایان دیزل با استقبال خوبی که از دافران H7 شده است ،در ادامه فعالیت خود هم قصد دارد دو محصول جدید در گروه خودروهای کار و تجاری را به بازار معرفی کند. در این راستا بر اساس اعلام مدیران این شرکت، نمونه های اولیه محصولات جدید به ایران آمده است.
البته یک نکته قابل توجه نیز در این زمینه وجود دارد و آن اینکه در زمان رونمایی از محصول دافران H7 مدیرعامل شایان‌ دیزل اعلام کرد: “دافران H7 تنها محصول تجاری تولید داخل بوده که در حال حاضر تمامی استانداردهای 85گانه را پاس کرده است.” این مساله به خوبی نشان از توان وقدرت این شرکت دارد.یعنی در بازاری که به شدت فشرده و رقابتی است اگر این ادعا صحت نداشت تا به امروز به سرعت مشخص شده بود.بنابراین می توان به کیفیت ادعا شده اطمینان داشت.

حضور شایان دیزل با محصولات دافران در نمایشگاه مشهد
مشخصات فنی دافران H7

موتور کشنده دافران H7، ۶ سیلندر توربودیزل دارای حجم دقیق ۱۲۱۵۵ سی سی است که قادر به تولید ۴۸۰ اسب بخار در ۱۹۰۰ دور بر دقیقه است. نهایت گشتاور دافران، ۲۲۳۰ نیوتون متر است که در ۱۳۰۰ دور بر دقیقه ارائه می شود.کشنده دافران H7 مجهز به گیربکس ZF Traxon (ترکسون) ۱۲ دنده جلو + ۴ دنده عقب می باشد که قابلیت تعویض دنده ی دستی و یا اتوماتیک را برای راننده فراهم می آورد.همینطور اینتاردر (ترمز گیربکس) ۵ مرحله ای از دیگر مشخصات آن می باشد.
مخزن سوخت این کشنده از جنس آلومینیوم بوده و ۱۲۰۰ لیتر حجم دارد (دو باک ۶۰۰ لیتری) و ظرفیت مخزن ادبلو (Diesel Exhaust Fluid DEEF یا Adblue) نیز ۶۰ لیتر می باشد. استاندارد آلودگی دافران نیز یورو ۵ EEV می باشد.
از تجهیزات ایمنی کشنده دافران H7 میتوان به ترمز ضد قفل ABS مجهز به توزیع نیروی ترمز بروی چرخها EBD، سیستم ترمز هوشمند اضطراری پیشرفته (AEBS)، سیستم ضد لغزش ASR، سیستم الکترونیکی کنترل پایداری ESC، کنترل فرمان پذیری خودرو حین ترمز EBS، دستیار حرکت در سربایی HSA، شیرها و سیستم الکترونیکی ترمز WABCO، مجهز به ترمز تریلر دستی، مخازن باد آلومینیومی، ریتاردر موتور دو زمانه مجهز به سیستم خفه کن موتور اشاره کرد
سیستم ADR برای حمل کالای خطرناک و PTO (بغل گیر گیربکس) هم به صورت سفارشی بروی این کشنده از سوی تولید کننده، قابل نصب بروی کشنده دافران H7 است .کروز کنترل، دی لایت، آینه های گرمکن دار برقی، شیشه بالابر مجهز به پاور ویندوز، بوق درون شهری و برون شهری از دیگر تجهیزات قابل ذکر این کشنده هستند.

 

عباس مغاری

انتهای پیام/

 

اولین نفر امتیاز دهید