خودروسازی داخلی

صنعت خودرو از “پلت‌فرم ملی” غافل نشود

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،شهرام آزادی اظهار کرد: دو استراتژی اصلی پیش‌روی صنعت خودروی ایران همکاری و تعامل با خودروسازان مطرح جهان و همچنین توسعه و تقویت توان داخلی است.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو به درستی با همکاری با خودروسازان مطرح جهان همچون پژو، رنو و هیوندایی به دنبال انتقال تکنولوژی و تولید خودروهای روز جهان است، خاطرنشان کرد: در همین راستا تولید تحت لیسانس خودروهای به‌روز خارجی در کنار داخلی‌سازی این خودروها استراتژی درستی است که از سوی صنعت خودرو در پیش گرفته شده است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: با این حال همکاری با خودروسازان مطرح جهان نباید ما را از موضوع اصلی که همان تقویت و توسعه توان داخلی صنعت خودرو و تولید خودروها با استفاده از توان ملی است، غافل کند.

وی افزود: در این زمینه دو خودروساز بزرگ در چند سال اخیر گام‌های خوبی برای تقویت توان داخلی برداشته‌اند که مهمترین آنها طراحی و تولید پلت‌فرم‌های ملی با استفاده از توان طراحی و فنی مهندسی داخلی است.

آزادی با بیان اینکه اتفاقی همچون خروج آمریکا از برجام اهمیت تکیه بر توان ملی در صنعت خودرو را به ما یادآوری کرد، تصریح کرد: اگرچه با توجه به مواضع اخیر اتحادیه اروپا احتمالا مشکلی در راه همکاری خودروسازان با شرکتهایی همچون پژو، رنو و هیوندایی ایجاد نخواهد شد اما خودروسازان داخلی به‌ویژه دو خودروساز بزرگ باید تمرکز بیشتری بر توسعه محصولات داخلی با محوریت پلت‌فرم‌های ملی داشته باشند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا