خودروسازی داخلی

شهرداری به جای نوسازی ناوگان مینی بوسرانی یک مد حمل و نقل را حذف کرد/ بخش خصوصی در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی وارد شود

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، در اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران هنوز فرسوده است، شکی نیست اما گویا با وجود مینی‌بوس‌ها این فرسودگی به زیستن در سال‌های قبل از انقلاب تبدیل شده است.
اینکه چرا هنوز مینی‌بوس‌های خفه کننده از دود در تهران وجود دارند، کمی جای سوال است که در همین خصوص با عضو کمیسوین عمران، حمل و نقل شهری به گفت‌وگو پرداختیم که آن را در ادامه خواهید خواند.
شهربانو امانی – عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، در مورد وضعیت ساماندهی و حذف مینی‌بوس‌ها از سیستم حمل و نقل شهری، بیان کرد: «هم اکنون تنها ۱۷۳ دستگاه مینی‌بوس در حال خدمات رسانی در شهر تهران هستند. مینی‌بوس‌ها به عنوان سرویس مدارس استفاده می‌شوند که اکثریت آن‌ها دودزا، دیزلی، غیراستاندارد و از رده خارج هستند که موجب تشدید آلودگی هوا هم می‌شوند. ون‌ها به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی از ایمنی بالاتری برخوردار هستند اما از جهت صندلی‌های اضافه ایجاد مشکل کرده‌اند که در جلسه‌ی کمیسیون عمران، حمل و نقل با تاکسیرانی این موضوع درحال ساماندهی است که شرایط استفاده از آن‌هاهم بهبود پیدا کند.»
وی در ادامه افزود: «طبق برنامه ۵ ساله دوم می‌بایست مجموع ناوگان مینی بوس رانی از ۱۱۶۵ دستگاه در سال ۹۲ به ۲۵۷۴ دستگاه تا انتهای سال ۹۶ می‌رسیده که با گزارش‌های دریافتی هم اکنون تنها ۱۷۳ دستگاه مینی‌بوس وجود دارد.»
به گفته امانی در حال حاضر سهم مینی‌بوس‌ها از جابه‌جایی‌های درون شهری تقریباً کمتر از ١ درصد است.
وی در ادامه اظهار کرد: «شهرداری تهران برخلاف برنامه ۵ساله دوم به جای نوسازی ناوگان مینی بوسرانی برخلاف قانون اقدام به جایگزینی تاکسی های ون به جای مینی بوس کرده است، به عبارتی یکی از مدهای حمل و نقل را حذف کرده است.»
عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل تصریح کرد: «بی‌شک باید شرایطی ایجاد شود که افراد از تسهیلات نوسازی خودرو خود استفاده کنند و همچنین بخش خصوصی در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده وارد شود. فراهم کردن این شرایط و ارائه تسهیلات در حیطه وظیفه دولت است.»

منبع: برنا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا