اخبار عمومی خودرواخبار ویژهاسلایدر بالااسلایدر بزرگ

شهرداری تهران فقط برای اتوبوس سازان چینی پول دارد

شهرداری تهران در حالی از لغو قرار داد با یک تولید کننده داخلی خبر داده است که به نظر می رسد شهرداری تهران فقط برای خودروسازان چینی پول دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»،  اواسط دی ماه بود که زاکانی شهردار تهران از لغو قرارداد با یک شرکت خودروساز به دلیل عدم انجام تعهدات آن در تولید خودرو برقی خبر داد.

شهردار تهران افزود: البته یک قراردادی را با یکی از شرکت‌های خودروساز ملغی کردیم .چرا که آن شرکت به تعهدات خود در قبال شهرداری تهران عمل نکرد. در هر موضوع و قرارداد فی مابین، نیاز به تعهد است که باید بر اساس قانون به تکالیف لازم عمل شود.

نمی‌توانیم مردم را معطل گروکشی‌ها و بی‌تعهدی برخی خودروسازان داخلی کنیم.

علیرضا زاکانی دوشنبه ۱۶ بهمن در فضای مجازی نوشت: در سفر دوم به چین قرارداد ۲۵۰۰ اتوبوس ۱۲ متری برقی، ۱۰ هزار ون برقی و ۲۷۵۰۰ تاکسی برقی نهایی شد.

بر حسب وظیفه از خودروسازان داخلی هم خرید کردیم، آنها با اینکه قیمت بالاتری به ما دادند اما به تعهدات خود به طور کامل عمل نکردند. ما نمی‌توانیم مردم را معطل گروکشی‌ها و بی‌تعهدی برخی خودروسازان داخلی کنیم.”

اما تمام ماجرا آنگونه که شهردار تهران روایت کرده نیست.
یعنی آنطور که زاکانی می گوید نباید به این قضیه نگاه کرد.بلکه این ماجرا سوی پنهان دیگری هم دارد که وی بر زبان نیاورده است و دلیل اصلی ماجرا را آنگونه که باید بیان نکرده است. مانند همیشه نیز برای اینکه بتواند کارهای خود را توجیه کند بازهم پای مردم را وسط کشیده و موضوع را به راحتی و آسایش مردم ربط داده است.

ملک به جای تامین مالی خودروسازان

اما آنگونه که شنیده می شود شهرداری تهران در قبال تامین مالی قرار داد با یک خودروساز داخلی برای خرید اتوبوس به جای پول ملک پیشنهاد کرده است.

اولین پرسش این است که آیا به خودروساز خارجی هم ملک پیشنهاد می دهد.یعنی وی در سفر به چین به منظور عقد قرار داد خرید ۲۵۰۰ دستگاه انواع خودرو،ملک های شهر تهران را به چینی ها تقدیم کرده است؟ یا برای آنان دلار و یورو تهیه شده است؟

دومین پرسش این است که خودروساز چرا باید به جای پول ملک بپذیرد؟ آیا برای خرید قطعات مورد نیاز قطعه ساز داخلی و خارجی با دیدن ملک های شهرتهران برای عقد قرار داد با این خودروساز دست از پا نخواهند شناخت؟

سوم اینکه اگر پول هست چرا به خودروساز نمی دهند تا هر چه سریعتر و زودتر سفارش گذاری کرده و مراحل لازم تولید را انجام بدهد؟
چهارم اینکه خدمات بعد از فروش این خودروها با چه کسی خواهد بود؟ آیا شهرداری زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات و تامین قطعات را دارد؟

یا اینکه از خریدهای خارجی نفع و بهره خاصی می برد که طی دو سال گذشته به هر دری زده است تا واردات انجام بدهد؟

فرض کنیم که قرار داد شهرداری با ایران خودرو دیزل به بهانه عدم ایفای تعهدات لغو شد.آیا تضمینی وجود دارد که شهرداری تهران به سایر تعهدات خود عمل کند؟

صنعت خودروسازی داخلی واجب و مهم تراست یا سفر به چین و آب در آسیاب خودروسازان چین ریختن ؟

عباس مغاری

انتهای پیام/

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا