به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،خودروهای کوچک و اسپورتی همچون یاریس GRMN برای راه های پر پیچ و خم این کشور عالی بوده و این مدل سفارشی و تولید محدود حرف های زیادی برای گفتن دارد.
تویوتا هرگز نخواسته دنباله روی دیگران باشد و هر کاری را به روش خود انجام داده اما با این وجود یاریس GRMN باید با پژو ۲۰۸ GTi روبرو شود. این خودرو توسط بخش اسپورت کمپانی فرانسوی ساخته و پرداخته شده و روی پرفورمنس تمرکز دارد.
البته جایی که هر دو خودرو تفاوت دارند به قیمت مربوط می شود. یاریس گران تر است. سؤال این است که آیا محصول کوچولوی تویوتا ارزش خرید دارد؟
خودروهای کوچک و اسپورتی همچون یاریس GRMN برای راه های پر پیچ و خم این کشور عالی بوده و این مدل سفارشی و تولید محدود حرف های زیادی برای گفتن دارد.
تویوتا هرگز نخواسته دنباله روی دیگران باشد و هر کاری را به روش خود انجام داده اما با این وجود یاریس GRMN باید با پژو ۲۰۸ GTi روبرو شود. این خودرو توسط بخش اسپورت کمپانی فرانسوی ساخته و پرداخته شده و روی پرفورمنس تمرکز دارد.
البته جایی که هر دو خودرو تفاوت دارند به قیمت مربوط می شود. یاریس گران تر است. سؤال این است که آیا محصول کوچولوی تویوتا ارزش خرید دارد؟
نتیجه این تنظیمات هندلینگی مناسب برای یاریس می باشد. فرمان خودرو کاملاً خوب احساس شده و البته از GT۸۶ در تنظیم فرمان این خودرو کمک گرفته شده است.
عملکرد خودرو در اکثر دست اندازها خوب بوده و البته سیستم تعلیق درجه حرکت مناسبی دارد. با توجه به سفتی سیستم تعلیق می توانید با اطمینان خاطر وارد پیچ ها شوید.
تنها زمانی که خودرو را بسیار تحت فشار بگذارید برخی نقاط ضعف پدیدار خواهند شد. سیستم تعلیق اگرچه در اکثر اوقات عملکرد خوبی در جذب دست اندازها داشته اما برخی اوقات ناهنجاری های چشمگیری نشان می دهد.
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری سوپرشارژردار تویوتا نیز خیلی معمول نیست. اکثر رقبای تویوتا با استفاده از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو از پژو تقلید کرده اند اما پیشرانه یاریس دنیای دیگری است. پاسخ خطی پیشرانه به منظور شتاب گیری مناسب این هاچبک اسپورت می باشد.
دیفرانسیل لغزش محدود تورسن نیز کشش فوق العاده ای در پیچ ها ایجاد کرده و این امر چابکی یاریس را بالا می برد. دیفرانسیل لغزش محدود تویوتا عملکرد بهتری نسبت به دیفرانسیل پژو دارد.
مجموعه قوای فنی یاریس GRMN به شتاب بهتر این خودرو کمک می کنند زیرا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت کوچولوی ریز نقش تویوتا در ۶.۱ ثانیه ثبت می شود. با اینکه این خودرو از سوپرشارژر استفاده می کند اما گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری آن ۵۰ واحد کمتر از ۲۰۸ GTi است. یاریس نمی تواند با عملکرد پژو مخصوصاً در شتاب گیری بین دنده ای برابری کند.
نظرات آزمایش کنندگان
صفحه لمسی: اگرچه یاریس GRMN خودروی جدیدی است اما بر پایه یاریس معرفی شده در سال ۲۰۱۲ شکل گرفته است. سیستم ناوبری این خودرو قدیمی بوده و گرافیک ضعیف صفحه نمایش نیز از نقاط ضعف آن است.
فرمان: فرمان چندکاره و چرمی این خودرو از GT۸۶ کوپه گرفته شده و احساس فوق العاده ای دارد.
پلاستیک های خشن: یاریس GRMN گران تر از پژو بوده اما همان حس و حال کیفیت رقیب فرانسوی را نشان نمی دهد.
- پژو ۲۰۸ GTi
نقاط قوت: پرفورمنس مناسب، چابکی و هیجان انگیز زیاد، ارزش زیادتر در مقایسه با مبلغ پرداختی
نقاط ضعف: احساس نه چندان خوب تعویض دنده در مقایسه با تویوتا، سواری سفت تر در سرعت های بالاترپژو ۲۰۸ GTi در طول عمر خود به روزرسانی های مناسبی داشته و حضور در گاراژ پژو اسپورت نیز باعث شده این خودرو به یک هاچبک داغ واقعی تبدیل شود.
در مقایسه با GTi استاندارد، این خودرو ۶ میلی متر پهنای زیادتر بین چرخ های روبرویی دارد. همچنین ارتفاع این خودرو ۱۰ میلی متر کمتر بوده و فنرها و دامپرهای سفت تر از جمله تغییرات آن هستند. رینگ های ۱۸ اینچی به همراه لاستیک های میشلین پایلوت اسپورت از دیگر شاخصه های فلفل تند فرانسوی می باشند. دیفرانسیل لغزش محدود را نیز نباید از یاد برد.
این خودرو سفت تر از یاریس حس می شود ولی نقطه مثبت اینکه پژو در پیچ ها حرکات جانبی کمتری داشته و وجود شاسی متمرکز و لاستیک های میشلین باعث ایجاد چسبندگی قابل توجهی برای چنین خودروی کوچکی شده اند.
پژو ۲۰۸ GTi خودروی بسیار چابکی است. البته سواری خودرو برای رانندگی روزمره سفت بوده اما ما آن را ناراحت نمی دانیم. نیمه پر لیوان اینکه وقتی سرعت خودرو افزایش می یابد کنترل خودرو فوق العاده می شود.
فرمان در لحظات ابتدایی احساس غیرعادی ای داشته اما در سرعت بالا عادی می شود. البته دیفرانسیل لغزش محدود ۲۰۸ GTi به اندازه تویوتا کشش ندارد.
پیشرانه نیز لذت بخش نبوده اما ۵۰ نیوتون متر گشتاور زیادتر باعث می شود پژو در سرعت های پایین تر شتاب بهتری داشته باشد.
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت هاچبک اسپورت پژو ۶.۳ ثانیه بوده که دودهم ثانیه کندتر از تویوتا است. گیربکس ۶ سرعته دستی این خودرو تعویض های جالبی نداشته و احساس خوبی به راننده منتقل نمی شود.
البته همه این ها را می توانید با نگاه به قیمت پژو فراموش کنید. ۲۰۸ GTi حدود ۲۷۴۵ پوند ارزان تر از یاریس GRMN بوده و تجهیزات مشابهی دارد. صندلی های اسپورت آلکانترا، سیستم تهویه مطبوع، حسگرهای پارک، رادیوی DAB، بلوتوث و صفحه لمسی ۷ اینچی با ارتباط اپل کارپلی در این خودرو وجود دارند.
نظرات آزمایش کنندگان
صفحه لمسی: ما هرگز طرفدار صفحه نمایش کند ۲۰۸ نبوده ایم و البته این نسخه نیز تفاوتی ندارد. سیستم ناوبری در مدل GTi پرستیژ به صورت استاندارد وجود دارد اما برای نسخه ساخته شده توسط پژو اسپورت باید ۷۵۰ پوند اضافی پرداخت کنید.
فرمان: غربیلک فرمان کوچک با کاراکتر جمع وجور پژو همخوانی دارد اما می تواند گاهی اوقات برای خواندن پشت آمپرها مزاحمت ایجاد کند.
کیفیت: ۲۰۸ همیشه حس و حال کیفیت را در کابین داشته و این موضوع در GTi به لطف آلکانترا، چرم و دوخت های متضاد برجسته تر شده است.
- قضاوت نهایی
رتبه اول: پژو ۲۰۸ GTiپژو ۲۰۸ GTi ساخته شده توسط بخش اسپورت کمپانی یک خودروی پرفورمنس متمرکز است. این خودرو دقیقاً همان خصوصیات یک هاچبک داغ را داشته و هیجان و کاربرد مناسب را در پکیجی کم هزینه ارائه می کند. تویوتا یاریس GRMN تلاش فوق العاده ای است اما پژو هنوز هم دست برتر را دارد.
رتبه دوم: تویوتا یاریس GRMNیاریس GRMN یک هاچبک داغ قابل احترام است. پیشرانه این محصول کاراکتر واقعی را داشته اما قیمت گران آن در مقایسه با پژو تردیدهای فراوانی را ایجاد می کند. خوشبختانه نسخه ارزان تری از یاریس در آینده عرضه خواهد شد.
منبع: نوداد