خودروسازی خارجی

ظهور تکنولوژی V۲X؛ به زودی

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،حالا کمپانی هیوندای قصد دارد تا این تکنولوژی را هر چه سریعتر برای استفاده آماده کند تا نشان دهد تولید آن کار اصلاً سختی نیست ولی می داند ساخت آن به تنهایی، تقریباً کار غیرممکنی است.

هیوندای این هفته گزارش داد که با شرکت Autotalks (کمپانی تولیدکننده تراشه های V۲X) همکاری خود را آغاز کرده تا تکنولوژی V۲X را هر چه سریعتر وارد بازار نماید.

این شرکت تولیدکننده خودرو بر این باور است که اتصال خودروها و ارتباط برقرار کردن با یکدیگر، باعث ارتقای امنیت این وسایل نقلیه می شود.

هانگی زیس، مدیرعامل Autotalks در یک سخنرانی اعلام کرد: سرمایه گذاری یک شرکت تولیدکننده رده بالا مانند هیوندای، نه تنها اعتماد به نفس ما را بالا خواهد برد، بلکه سبب خواهد شد که تکنولوژی V۲X بسیار سریعتر و بهتر پیشرفت کند. علاقه هیوندای برای ارتقا امنیت خودروها و برقراری ارتباط کاربران راه، با خط مشی Autotalks کاملاً هماهنگ است. سرمایه گذاری هیوندای باعث می شود تا خدمات و پیشرفت ما در سطح جهانی گسترش یابد.

هدف اصلی از اختراع تکنولوژی V۲X، ارتقا امنیت خودروها می باشد. این فناوری نه تنها به خودروها اجازه برقراری ارتباط را می دهد، بلکه باعث خواهد شد تا دیگر سازه های موجود در راه نیز به هم متصل شوند.

V۲X می تواند به رانندگان هشدار دهد که یک راننده دیگر در حال خروج از محل پارک است و یا قابلیت این را دارد تا در صورت رخ دادن تصادف در یک خیابان، به رانندگان دیگر خبر دهد. به علاوه، این فناوری قادر است تا اگر در مسیری حفره ای وجود دارد، آن را سریعاً به تعمیرکنندگان راه اطلاع دهد تا آنها برای حل آن اقدام نمایند. بنابراین V۲X فقط به امنیت رانندگان و خطرهای مربوط به تصادف ربط ندارد بلکه خیابانها نیز می تواند از آن استفاده کنند.

به نظر می رسد V۲X برای خودروهای بدون راننده نیز فایده خواهد داشت زیرا این نوع وسایل نقلیه به داده های مربوط به راه نیاز دارند تا بهتر مسیر خود را طی کنند.

هیوندای از شرکت فولکس واگن که قرار است در سال ۲۰۱۹ تکنولوژی V۲X را عرضه کند بسیار عقب می باشد. همچنین، تویوتا نیز گزارش داده که قصد دارد V۲X را در خط تولید محصولات سال ۲۰۲۰ خود قرار دهد. ولی شاید بتوان به جرأت گفت که فورد و آئودی دو کمپانی پیشتاز در این زمینه هستند زیرا در اوایل سال جاری میلادی، از V۲X استفاده کردند.

در پایان ذکر این نکته نیز الزامی است که اگر قرار باشد V۲X فقط زمینه ایجاد ارتباط خودروها از یک برند را ایجاد نماید، باز هم بسیار محدود می باشد و کارایی لازم را نخواهد داشت.

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا