خودروسازی داخلی

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس: واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی ‌هیچ تناسبی با نیازهای کشور ندارد/تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس،با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: تغییر در تیم اقتصادی دولت به جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور ضروری است و نیاز به ترمیم دارد به‌طوری که تیم اقتصادی دولت در مواجهه با مشکلات اقتصادی برخورد مطلوبی ندارند.

وی افزود: نمی‌شود برخی شرکت‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی دریافت کرده و کالاهایی وارد کنند که هیچ تناسبی با نیازهای کشور ندارد این نشان می‌دهد که وزارتخانه‌های مربوطه رغبت چندانی به نظارت و پیگیری ندارند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی ‌مجلس بابیان اینکه میلیاردها دلار ارز از کشور برای واردات گوشی گرفته‌اند ولی در عوض به‌جای تلفن همراه کالای دیگر وارد کشور کرده‌اند، گفت: اگر این‌گونه بنگریم که حتی تلفن همراه را هم وارد کردند ولی به دلیل این‌که نظارت مستمری وجود ندارد به قیمت ارز آزاد در بازار به فروش می‌رسانند.

عبدالهی با ابراز تأسف از این‌که وزارت ارتباطات برای انتشار لیست واردکنندگان گوشی همراه با ارز دولتی افتخار می‌کند، تأکید کرد: انتشار لیست واردکنندگان گوشی همراه با ارز دولتی تنها قدم کوچکی است مهم این است که شرکت‌هایی که ارز دولتی گرفته‌اند و به‌جای اینکه کالای مورد نیاز کشور را وارد کنند کالای غیرضروری وارد کرده‌اند و یا اینکه برخی شرکت با ارز دولتی واردات داشته‌اند و کالاهای وارداتی با قیمت ارز آزاد در بازار توزیع کرده‌اند.

وی اضافه کرد: چرا باید وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکتی ارز دولتی بدهد تا کالایی که هیچ تناسبی با ماهیت همان شرکت ندارد اجناس وارد کشور کند؟ به‌طور مثال شرکت دام و طیور با ارز دولتی کالایی وارد کرده که اصلاً در کشور نیاز ضروری به آن نداشتیم.

تولید کننده بستنی با ارز دولتی واردات برنج کرده است!

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با ذکر اینکه ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی می‌بایست در اختیار شرکت‌هایی قرار گیرد تا نیازهای دارویی مردم و مواد اولیه کارخانجات را تأمین کنند، گفت: ارز دولتی بیشتر به درد کارخانجاتی می‌خورد که بتوانند مواد اولیه وارد کرده و مانع از بیکاری کارگران ایرانی شوند تا اینکه صنعت کشور لطمه‌ای نبیند.

عبدالهی خاطرنشان کرد: در جمع واردکنندگان با ارز دولتی شرکت‌هایی از قبیل تولیدکننده بستنی وجود دارد که با ارز دولتی برنج وارد کرده‌اند سؤال بنده اینجاست تولید بستنی با واردات برنج چه ارتباطی می‌تواند داشته باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید پاسخگو باشد که میلیاردها دلاری که به شرکت‌ها و واردکنندگان داده‌اند در کجا و چگونه هزینه شده است، تصریح کرد: واردکنندگانی که با ارز دولتی اجناس وارد کرده‌اند کجا و چگونه در بازار توزیع کرده‌اند و اگر کسانی هم در این میان متخلف بوده‌اند می‌بایست به مردم معرفی شوند.

وی اضافه کرد: بنده پای طرح‌ ترمیم تیم اقتصادی دولت را امضاء کرده‌ام لذا تأکید داریم اگر کسانی مسبب وضعیت کنونی در مسائل اقتصادی کشور شده‌اند باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بیان داشت: با شرایط فعلی اقتصادی که مردم با هزار و یک مشکل گریبانگیر هستند و بازار ملتهب است واردات اتوپرس، جاروبرقی، آب‌سبزی‌گیر، قهوه‌ساز، دستگاه شست و شوی آسان خودرو از نوع خانگی و غیره به چه درد مردم می‌خورد شاید در کشور نیاز باشد اما مبرم نیست دولت به‌جای پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرکت واردکننده ارز مورد نیاز مواد اولیه کارخانجات برای جلوگیری از تعطیلی و ارز داروی بیماران خاص را پرداخت کند.

منبع:تسنیم

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا