اخبار ویژهخودروسازی خارجی

عملکرد آئودی RS7 Sportback

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، قدرتمندتر و سریع‌تر از هر RS6 و RS7 تا به امروز: عملکرد جدید آئودی RS6 آوانت و عملکرد آئودی RS7 اسپورت بک مملو از ویژگی‌های اضافی است که ظاهر مدل‌ها را تیزتر می‌کند و تجربه رانندگی احساس‌کننده‌تری را ایجاد می‌کند. موتور قدرتمند ۴.۰ لیتری V8 biturbo TFSI اکنون دارای قدرت موتور ۴۶۳ کیلووات (۶۳۰ اسب بخار) و حداکثر گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر است. از ۸ دسامبر، عملکرد RS6 Avant و عملکرد RS7 Sportback با قیمت ۱۳۵۰۰۰ یورو در دسترس هستند.

در آئودی، “عملکرد” به معنای قدرت بیشتر است. به عنوان مثال، توربوشارژرهای بزرگتر و افزایش فشار بوست از ۲.۴ به ۲.۶ بار در موتور ۴.۰ لیتری V8 biturbo TFSI که هم عملکرد RS6 Avant و هم عملکرد RS7 Sportback از آن برخوردارند، امکان افزایش ۳۰ اسب بخار قدرت موتور و ۵۰ نیوتن متر بیشتر را فراهم می کند. گشتاور در مقایسه با نسخه های پایه. این به معنای افزایش کل قدرت از ۴۴۱ کیلووات (۶۰۰ اسب بخار) به ۴۶۳ کیلووات (۶۳۰ اسب بخار) و حداکثر گشتاور از ۸۰۰ به ۸۵۰ نیوتن متر است. مدل های پرفورمنس از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۳.۴ ثانیه می شتابند که ۰.۲ ثانیه سریعتر از نسخه های پایه RS6 / RS7 است.

با این حال، گاهی اوقات کمتر است: کاهش عایق بین محفظه موتور، فضای داخلی و عقب خودرو عملکرد RS6 Avant را تضمین می‌کند و عملکرد RS7 Sportback مشتریان را با تجربه صدای هیجان‌انگیز و سطح بعدی هیجان‌زده می‌کند – کاهش همچنین باعث می‌شود ماشین هشت کیلو سبک تر. عملکرد RS6 Avant مجموع وزن بدون بار ۲۰۹۰ کیلوگرم دارد در حالی که عملکرد RS7 Sportback 2065 کیلوگرم وزن دارد.

برای افزایش دینامیک رانندگی: دیفرانسیل مرکزی جدید قفل شونده

نیروی موتور ۴.۰ TFSI از طریق تیپ ترونیک هشت سرعته استاندارد با زمان تعویض دنده سریعتر به موتور چهارچرخ متحرک دائمی کواترو منتقل می شود. دیفرانسیل مرکزی کاملاً مکانیکی قدرت موتور را به محور عقب در نسبت ۴۰:۶۰ توزیع می کند و در صورت بروز لغزش، گشتاور محرکه بیشتری به طور خودکار به محور با کشش بهتر اعمال می شود – تا ۷۰ درصد می تواند به محور جلو و تا ۸۵ برسد. درصد به محور عقب. دیفرانسیل مرکزی قفل شونده سبک تر و جمع و جورتر است و دینامیک رانندگی را بهبود می بخشد و پیچیدن های دقیق تری را ارائه می دهد که باعث کم فرمانی کمتر در محدودیت های هندلینگ می شود. به عنوان یک بهبود بیشتر، پاسخ خودکار فرمان دقیق‌تر است و مسافران از تجربه رانندگی چابک‌تری بهره می‌برند.

منحصر به فرد و با کارایی بالا: چرخ های ۲۲ اینچی با لاستیک های با کارایی بالا

عملکرد RS6 Avant 2023 و عملکرد RS7 Sportback 2023 روی چرخ‌های استاندارد ریخته‌گری آلومینیومی ۲۱ اینچی با طراحی ستاره ده پره و لاستیک‌های ۲۷۳/۳۵ از خط تولید خارج می‌شوند. برای ظاهری حتی اسپورت‌تر، چرخ‌های سبک وزن ۲۲ اینچی در کنار چرخ‌های استاندارد ریخته‌گری آلومینیومی ۲۲ اینچی در رنگ‌های مشکی متالیک براق، خاکستری مات، مشکی مات یا طلایی نئودیمیم مات نیز موجود است. با الهام از ورزش موتوری، طراحی پره های هوادار ۵-Y به خنک کننده ترمز کمک می کند و رینگ های سبک تر در یک فرآیند آهنگری-فرزکاری با تکنولوژی بالا تولید می شوند. چرخ سبک وزن جدید حدود پنج کیلوگرم سبک تر از چرخ آلومینیومی ۲۲ اینچی در RS6 Avant فعلی یا ۲۰۲۳ RS7 Sportback است – این کاهش وزن ۲۰ کیلوگرمی در جرم های فنر نشده، واکنش دریچه گاز را بهبود می بخشد.

لاستیک های جدید Continental “Sport Contact 7” ۲۸۵/۳۰ با کارایی بالا که بخشی از چرخ سبک وزن جدید هستند، نقش کلیدی در کاهش وزن دارند. لاستیک‌ها چسبندگی بهتری را در جاده‌های خشک و خیس ارائه می‌کنند و در هنگام پیچیدن با سرعت کم فرمان را کاهش می‌دهند و به طور کلی هندلینگ دقیق‌تری در کل محدوده سرعت ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، هنگام ترمزگیری از ۱۰۰ تا ۰ کیلومتر در ساعت، مسیر ترمز با چرخ های جدید تا دو متر کوتاه تر می شود.

سیستم هندلینگ پویا انتخاب درایو آئودی به راننده اجازه می دهد شخصیت خودرو را کنترل کند. شش نمایه موجود است: کارایی، راحتی، خودکار، پویا، و همچنین دو حالت RS1 و RS2 ویژه RS قابل تنظیم.

اما تجربه حالت های رانندگی در مدل های پرفورمنس بسیار منحصر به فرد است. به عنوان مثال، حالت Coasting اکنون فقط در مشخصات بهره وری به طور خودکار فعال می شود، به این معنی که در محدوده سرعت تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، موتور احتراقی را خاموش می کند و بدون مصرف سوخت یا گشتاور کششی از موتور دور می شود. علاوه بر این، تنظیم دقیق نرم‌افزار واحد کنترل موتور باعث می‌شود تا زمانی که حالت انتخاب درایو «دینامیک» یا حالت رانندگی S فعال است، تغییرات بار شدیدتر در حالت S انجام شود، که باعث افزایش بیشتر احساسات می‌شود. نرم افزار به روز شده در واحد کنترل گیربکس باعث می شود زمان تعویض دنده سریع تر و افزایش قابل توجهی بین حالت های مختلف رانندگی افزایش یابد.

بسته دینامیک RS به صورت استاندارد

پکیج دینامیک RS تجهیزات استاندارد در مدل‌های عملکرد آئودی RS6 آوانت و عملکرد آئودی RS7 است. این شامل افزایش حداکثر سرعت به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت (۱۸۰ مایل در ساعت)، فرمان پویا چهار چرخ (به روز رسانی نرم افزاری خاص RS به راننده کمک می کند تا اصلاحات فرمان فعال در محورهای جلو و عقب را انجام دهد)، و دیفرانسیل اسپرت کواترو در محور عقب

RS Dynamics Package plus نیز به صورت آپشن در دسترس است که علاوه بر پکیج RS Dynamics، حداکثر سرعت را به ۳۰۵ کیلومتر در ساعت می رساند و شامل سیستم ترمز سرامیکی RS می شود. مشتریان می‌توانند کالیپرها را در رنگ‌های خاکستری، قرمز یا آبی سفارش دهند و دیسک‌های آن ۴۴۰ میلی‌متر (جلو) و ۳۷۰ میلی‌متر (عقب) هستند. وزن سیستم ترمز سرامیکی RS در مجموع تقریباً می باشد. ۳۴ کیلوگرم کمتر از همتای فولادی خود برای کاهش جرم های فنر نشده.

رنگ های بیرونی تازه و بسته های اپتیک

عملکرد جدید RS6 Avant و عملکرد آئودی RS7 Sportback در مجموع در ۱۶ رنگ بیرونی موجود است – برای اولین بار، آبی متالیک و مات Ascari و نقره‌ای شبنم مات شامل می‌شود. از جمله آینه های بیرونی، اسپویلر جلو، دریچه های جانبی جلو، درج های رکاب جانبی، ریل های سقف، و تزئینات روی شیشه های جانبی و دیفیوزر عقب. پکیج اپتیک مات کربن/مشکی نیز یک گزینه است که در آن ریل های سقف و تریم شیشه های جانبی مشکی هستند. حلقه‌های آئودی و نام مدل به انتخاب مشتری در رنگ‌های کرومی یا مشکی موجود است.

خارج از آبی: لهجه ها و ویژگی های داخلی جدید

در فضای داخلی، بسته‌های طراحی آشنای RS در رنگ‌های خاکستری و قرمز گسترش یافته و رنگ آبی را نیز شامل می‌شود. لبه فرمان به رنگ مشکی آلکانترا دارای دوخت متضاد به رنگ آبی مرکاتو است، در حالی که کفپوش ها، کنار کنسول وسط و کاف اهرم انتخاب نیز دارای دوخت متضاد آبی هستند. کمربندهای ایمنی تمام سطح آبی اقیانوسی با منبت‌های تزئینی در ساختار جناغی کربنی با لهجه‌های آبی اختیاری هستند. دستگیره اهرم انتخاب و کناره کنسول میانی با میکروفیبر دینامیکا ساخته شده است که از حدود ۴۵ درصد الیاف PET بازیافتی تشکیل شده است و صندلی‌های اسپرت دارای روکش چرمی Valcona با کیفیت بالا با دوخت لانه زنبوری با دوخت متضاد به رنگ آبی مرکاتو هستند. یکی دیگر از ویژگی های متمایز، یک LED ورودی در درهای جلو است که حروف “RS performance” را روی زمین در کنار خودرو نشان می دهد.

مشتریان می‌توانند بسته‌های طراحی RS را در سه نوع رنگ موجود با ویژگی‌های اضافی اختیاری سفارش دهند: منبت‌های تزئینی، تکیه‌گاه درب‌ها و دسته مرکزی در میکروفیبر دینامیکا. مزیت اضافه شده این نوع تجهیزات، پانل مرکزی صندلی با منبت کاری خاکستری، قرمز یا آبی است، در حالی که رنگ انتخابی مشتری از طریق pe نشان داده می شود.

#Front Angle

انتهای پبام/

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا