اخبار ویژهخودروسازی داخلی

عملکرد چری در بازار جهانی

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، گروه خودروسازی چری به تازگی آمار فروش سالانه خود را منتشر کرده است. در سال ۲۰۲۱، فروش انباشته خودروهای چری با رشد ۳۱.۷ درصدی نسبت به سال گذشته، به رکورد تاریخی  ۹۶۱۹۲۶ دستگاه رسیده است. نکته قابل توجه اینجاست که صادرات این گروه هم در مجموع به ۲۶۹۱۵۴ دستگاه رسیده که ۱۳۶.۳ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان می دهد. به گونه ای که در ۱۹ سال متوالی، همچنان رتبه نخست در صادرات خودروهای سواری چینی به چری اختصاص دارد.

عملکرد عالی چری در فروش، از بهبود شاخص کیفیت در ساخته های این شرکت حاصل شده است. خانواده خودروهای PRO چری در اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکا و دیگر مناطق عرضه شده اند و عملکرد بسیار خوبی در بازار از خود بر جا گذاشته اند. در ابتدای ژانویه ۲۰۲۲، چری کنفرانس معرفی تیگو ۸ پرو را در طبقه فوقانی مرکز Titanium La Portada در شیلی برگزار کرد. بیش از ۳۰ رسانه و نماینده فروش خودرو در این کنفرانس شرکت کردند. حتی ستارگان محبوب شیلی همچون بازیگر مشهور، Etienne Bobenrieth، هم در این مراسم حضور داشتند. نور پردازی مراسم با نور چراغ های شهر ترکیب شده بود و موسیقی الکترونیک فضا را متفاوت می کرد. مهمانان در حین صحبت درباره خودروها، از نوشیدنی های سرو شده لذت می بردند.

عملکرد چری در بازار جهانی

پیش از این هم، تیگو ۸ پرو به شکلی با شکوه در روسیه معرفی و عرضه شده و توجه رسانه ها و مشتریان را به خود جلب کرده بود. ماه سپتامبر، تیگو ۸ پرو در ۲۰۲۱ SUV YEAR Awards Ceremony of Russia برنده دو جایزه شد. نخست، تکنولوژیک ترین SUV و دوم، محبوب ترین SUV سایز متوسط. از اواخر ژانویه ۲۰۲۲، عرضه تیگو ۷ پرو در کاستاریکا آغاز شده است. Kavvo  و Bismarck Mendez به عنوان سفیران برند چری، در کنفرانس معرفی این خودرو شرکت کردند. Bismarck Mendez مسئولیت کنفرانس معرفی را بر عهده داشت و به سخنرانی پرداخت. Kavvo، خواننده نابغه نیز در این مراسم، تک آهنگ موفق خود با نام Amarrau  را اجرا کرد.

عملکرد چری در بازار جهانی

تیگو ۷ پرو یکی از مدل های پر فروش خانواده پرو است. از زمان رونمایی تا به امروز، فروش و شهرت این خودرو به طور همزمان افزایش یافته است. چری تیگو ۷ پرو در قطر، در کمتر از ۶ ماه، مقام نخست را در سگمنت خود به دست آورد و برنده جایزه پر فروش ترین SUV سال ۲۰۲۱ قطر شد. اکتبر ۲۰۲۱ بود که چری از آریزو ۶ پرو در برزیل رونمایی کرد. آریزو ۶ پرو با داشتن مزایایی همچون طراحی زیبا، فناوری پیشرفته و تجربه رانندگی راحت، نظر مثبت خریداران برزیلی را جلب کرده است. این موضوع منجر به دریافت جوایز رسانه ای فراوان برای این خودرو شد. به عنوان مثال، آریزو ۶ پرو عنوان بهترین خودرو را در هشتمین دوره برنامه تلویزیونی Top Car TV به دست آورد. بهترین خودرو سواری سایز متوسط هم عنوان دیگری است که در هفتمین دوره از Auto Prefera به آریزو ۶ پرو رسید. همچنین در بیست و سومین دوره از ABIAUTO (انجمن مطبوعات خودروسازی برزیل)، آریزو ۶ پرو جایزه بهترین خودروی رنج ۱.۲ تا ۱.۶ لیتری را از آن خود کرد.

عملکرد چری در بازار جهانی

اکنون خانواده خودروهای پرو چری شامل تیگو ۸ پرو، تیگو ۷ پرو، تیگو ۴ پرو و تیگو ۲ پرو می شود. چری در آینده به توسعه خانواده پرو در بازار جهانی ادامه می دهد و همچنان خودروهایی با فناوری بالا را در دسترس خریداران می گذارد.

انتهای پیام/

 

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا