خودروسازی داخلی

فراخوان جالب و عجیب لامبورگینی سنتناریو

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا یک فراخوان برای لامبورگینی سنتناریو اعلام کرده است. طرفداران این سوپرکار بولونیایی می دانند که سنتناریو یک خودروی بسیار کمیابی بوده و تنها برای گرامیداشت یک صدمین سالگرد تولد مؤسس این برند تولید شده است.

سنتناریو (به ایتالیایی: چنتناریو) اگرچه بر پایه آونتادور ساخته شده اما خروجی زیادتری دارد. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری این خودرو قدرت ۷۵۹ اسب بخاری داشته که حتی زیادتر از مدل تولید محدودتر وننو بوده و البته قدرت آن بیش از تمامی نسخه های کنونی آونتادور است. البته اگر ببینیم قدرت پیشرانه آونتادور SVJ از سنتناریو زیادتر است تعجب نخواهیم کرد. گفته شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سنتناریو برابر با ۲.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۳۴۹ کیلومتر در ساعت می باشد.

فراخوان جالب و عجیب لامبورگینی سنتناریو

لامبورگینی به منظور هماهنگی با پیشرانه قوی تر اقدام به ساخت یک بدنه منحصربه فرد جدید کرده و تنها ۴۰ دستگاه از این خودرو ساخته که ۲۰ نمونه از نوع کوپه و ۲۰ نسخه دیگر نیز کانورتیبل هستند. ظاهراً حداقل ۱۱ دستگاه از سنتناریو به آمریکا وارد شده اند زیرا تعداد مدل های تحت تأثیر فراخوان نیز همین میزان هستند؛ اما خب موضوع فراخوان خیلی جدی نیست. این ۱۱ خودروی فراخوان شده دارای برچسب اشتباهی مربوط به وزن خشک خود بوده اند! راه حل آن نیز نصب یک برچسب جدید است و این فرایند قبلاً آغاز شده است.

فراخوان جالب و عجیب لامبورگینی سنتناریو

Lamborghini Centenario LP 770-4

 

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا