خودروسازی داخلی

لغو برنامه تولید محصول لوکس مشترک دایملر و نیسان

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس،البته به نظر می رسد پروژه تولید خودروی لوکس نیسان و دایملر به دلیل تغییر تقاضا در بازار متوقف شده است.

اتوموتیونیوز می گوید بازار تغییر شدیدی داشته و تقاضاها از سوی خودروهای سواری و مسافری به سمت تراک های سبک حرکت کرده اند. نیسان همچنین گفته که درباره پیچیدگی های مربوط به بحث تعرفه ها نگران است. گفته شده بود خودروی لوکس جمع وجور مورد بحث در تأسیسات مکزیک که حاصل جوینت ونچر ۵۰-۵۰ بین دایملر و اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی است تولید خواهد شد. این تأسیسات در هر سال ظرفیت تولید ۲۳۰ هزار دستگاهی دارد. برای یادآوری باید گفت بازوی لوکس نیسان یعنی اینفینیتی قبلاً در این کارخانه تولید QX۵۰ را با استفاده از پلتفرم مشترک توسعه یافته توسط مرسدس و نیسان شروع کرده است.

اتوموتیونیوز گزارش داده سخنگوی نیسان از اشاره به جزئیات زیادتر دراین باره خودداری کرده و گفته که این خودروساز ژاپنی درباره برنامه های آینده ی خود بحث نمی کند. البته او خاطرنشان ساخته نیسان هنوز هم به همکاری با دایملر متعهد است.

اینفینیتی QX50

از طرف دیگر سخنگوی اینفینیتی نیز گفته است:

لغو برنامه تولید محصول لوکس مشترک دایملر و نیسان

همکاری اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی و دایملر خوب بوده و ما به استفاده از مزیت های این همکاری موفق که شامل تعدادی از پروژه های تحقیق و توسعه و عملیات ساخت می باشد ادامه خواهیم داد.

این دو شرکت در سهام یکدیگر شریک هستند. نیسان و رنو هرکدام ۱.۵۵ درصد از سهام دایملر را در اختیار دارند درحالی که ژرمن ها نیز ۳.۱ درصد از سهام دو برند را به دست آورده اند.

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا