خودروسازی خارجی

مجوز واردات هوندا از ترکیه صادر شد+سند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خودرو پلاس، داستان مجوزات عجیب وغریب واردات خودرو در وزارت صمت گویا ادامه دار است ومرکز امور اصناف که معلوم نیست براساس چه بخشنامه ویا قانونی این مجوزات را صادر می کند از ادامه داربودن این ماجرا چندان هم ناراضی نیست .اینکه بگوییم کارشناسان مرکز اموراصناف  قوانین ویا بخشنامه ها را نمی دانند کمی خنده دار است وچرا وبر اساس کدام قانون این مجوز ها صادر می شود جای سوال دارد، آنهم در زمانی که بسیاری از درخواست کنندگان برای اخذ لوح فعالیت با مدارک قانونی ماهاست که در انتظارصدور مجوز خود هستند .

اما در این میان به یکباره چندین مجوز عحیب و غریب از سوی مرکز امور اصناف وبازرگانان صادر میشود  ، یک روز شرکتی بنام تسلا موتور قشم را نماینده محصولات بی ام و در ایران می دانند ،روز بعد به شرکتی مجوز واردات خودروهای فیات کرایسلر را می دهند وحالا نوبت به هوندا رسیده است که نمایندگی خود را از ترکیه آنهم فقط برای یک مدل (سیویک) اخذ نموده است  .

آیا کارشناسان مرکز امور اصناف وبازرگانان قانون منطقه جغرافیایی که توسط تمامی شرکتهای تولید کننده خودرو لازم الاجرا است را نمیدانند ویا بخشنامه های خودرا در خصوص LOCاز شرکت تامین کننده را قبول ندارند ؟

چگونه یک شرکت ترکیه ای میتواند تعهد نامه خدمات پس از فروش را امضاء کند آنهم شرکتی که معلوم نیست تا چند سال قرار است خود نماینده هوندا باشد .

داستان این مجوزات هر روز برگ جدیدی از خود رو میکند و گویا قرار نیست برخوردی با مرکز امور اصناف وبازرگانان صورت پدیرد اما بعید است وزیر جوان صنعت  بگدارد تا این روال همینگونه ادامه پیدا کندو بزودی باید شاهد برخوردی قاطع از سوی رحمانی با این مرکز باشیم .

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا