خودروسازی خارجی

محصول مشترک یک خودروساز و طراح منزل + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،

محصول نخستین همکاری خودروساز ژاپنی و طراح منزل ایتالیایی، خودروی GT-R50 به عنوان یک نمونه سفارشی است. نیسان GT-R50 در واقع یک خودروی مفهومی کاملا جدید است که در یک نمایشگاه بزرگ خودرو به نمایش درآمد و شاید بتواند الهامی برای تولید نسل جدید GT-R باشد.

با وجود این که گروه‌های طراحی نیسان در آمریکا و اروپا، طراحی داخلی و خارجی این مدل جدید را انجام داده‌اند، مهندسان ایتال‌دیزاین هم طرح‌هایی برای نمونه طراحی شده ارائه داده‌اند. مدل GT-R350 به لطف استفاده از بخش‌های مشبک طلایی رنگ و محکم و چراغ‌های جلوی LED باریک که به کلی با نمونه اصلی آن فرق می‌کند، قابل تشخیص است.

nissan-gt-r50-1

مدل GT-R350 ظاهری براق‌تر دارد و خط سقف حدود ۵۴ میلی‌متر پایین‌تر آمده است. روی سقف آن شیار کم‌ عمقی طراحی شده که ظاهر شکیل‌تری به آن بخشیده است. «تیغه‌های سامورایی» خروجی‌های هوا در قسمت پشتی قوس چرخ‌های جلو کشیده شده و به رنگ طلایی طراحی شده است.

nissan-gt-r50-3

اما GT-R350 در ظاهر کمی نسبت به GT-R متفاوت و متمایز است. زمینه طلایی GT-R با باله‌های قابل تنظیمی قسمت عقب خودرو، مورد تأکید قرار گرفته است. خط سقف عمیق‌تر شده و چراغ‌های عقب ظاهری سه‌بعدی پیدا کرده‌اند.

نیروی برق تأمین شده برای این مدل‌های خودرو که توسط شرکت خودروساز ژاپنی «نیسمو» تولید می‌شود، اندازه نیست بنابراین، این شرکت با استفاده از بخشی از قابلیت خودروی GT3، خروجی موتور ۳.۸ لیتری V6 را به ۷۱۰ اسب بخار افزایش داد.

nissan-gt-r50-12

موتورهای جدید شامل افزودن موتور دوقلوی توربوشارژ GT3، اینترکولرهایی با اندازه بزرگ‌تر، انژکتورهای سوخت با جریان بالا، میل‌لنگ سنگین، پیستون‌ها، اتصال میله‌ها و یاطاقان‌ها می‌شوند. انتقال کلاچ دوبل ۶ سرعته هم در این مدل جدید برای کنترل خروجی‌ها تقویت شده است. این خودروهمچنین مجهز به لاستیک‌های ۲۱ اینچی است.

nissan-gt-r50-17

در طراحی داخلی آن، ترکیبی از چرم ایتالیایی و آلکانترا روی صندلی‌ها و دو فیبر کربن متفاوت در اطراف پنل ابزار، کنسول و درها به کار رفته است. در نمای خارجی آن هم روی بخش‌هایی از خودرو با رنگ طلایی تأکید شده است.

منبع: جی پلاس

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا