اخبار ویژهاسلایدر بالامعرفی خودرو

مدل ۲۰۲۰ X3؛ جدیدترین کراس اوور لوکس BMW

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری “خودروپلاس“، خودروهای سدان شرکت BMW روح‌ دوگانه‌ای که هم رانندگی با این خودروها را جذاب می‌کرد و هم این سدان‌ها را به خودرویی لوکس تبدیل می‌کرد، از دست داده‌اند. X3 اما موفق می‌شود بیشتر جادوی خودروهای قبلی را از آن خود کند. مدل ۲۰۲۰ خودروی X3 شتاب قدرتمندی دارد، هندلینگ تیزی دارد و همینطور از طراحی داخلی عالی برخوردار بوده که آن را در بین مجموعه وسیعی از خودروهای کراس اور لوکس، به خودروی محبوب سایت ما تبدیل می‌کند. کلاس ۳۰i این خودرو که به صورت پیش‌فرض از موتور توربو شارژ دو لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد، از تعادل هوشمندانه‌ای بین قدرت لازم و مصرف سوخت بهینه برخوردار است. اگر به سراغ نسخه M40i 382 اسب بخاری بروید، با یک کراس اور واقعاً سریع مواجه خواهید شد. کسانی که می‌خواهند در این کراس اور کوچک، موتور بزرگتری تجربه کنند، می‌توانند کلاس M را که موتور آن ۴۷۳ اسب بخار قدرت دارد، تجربه کنند. اگر می‌خواهید کیفیت مواد و همچنین ساخت لوکس X3 را ارزیابی کنید، بهتر است بدنه آن را لمس کنید و به دیدن اکتفا نکنید؛ چرا که رقبایی مثل XG60 ولوو، مرسدس بنز GLG-Class و همچنین Q5 شرکت آئودی، اتاق چشم‌نوازتری دارند.

 

در مدل ۲۰۲۰ چه تغییراتی رخ داده است؟

در پکیج امکاناتی که همراه X3 عرضه می‌شود، امسال تغیرات کمی رخ داده است. سیستم ناوبری بتازگی به صورت پیش‌فرض روی این خودرو نصب شده و همچنین بعضی از دکمه‌ها به جای سیاه، نقره‌ای شده‌اند. در کلاس ۳۰i همچنین چراغ‌های جلو از جنس LED هستند و چراغ‌های دور زدن اضافه شده‌اند.

کلاس قیمت
X3 sDrive 30i $۴۲,۹۴۵
X3 xDrive 30i $۴۴,۹۴۵
X3 M40i $۵۶,۸۹۵

کلاس‌های مختلف و قیمت هر کدام

چه عملکردی می‌توان از مدل جدید X3 انتظار داشت؟

موتور ۲۴۸ اسب بخار توربوشارژ ۲ لیتری ۴ سیلندر در دو کلاس متفاوت از X3 یعنی دیفرانسیل عقب sDrive30i و تمام چرخ متحرک xDrive30i جای داده شده است. در هر دو کلاس این موتور قدرت کافی برای رانندگی راحت در هر موقعیتی را فراهم می‌کنند؛ اما دشوار بتوان عملکرد آن‌ها را هیجان‌انگیز خواند. در تست جاده‌ای ما، xDrive30i نیاز به ۶.۲ ثانیه زمان داشت تا سرعت خودش را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. در این زمینه تستی رو sDrive30i انجام ندادیم. دو رقیب این کراس اور یعنی Macan S شرکت پورشه و Q5 شرکت آئودی هر دو در آزمون‌های ما سریع‌تر بودند و به خصوص خودروی شرکت پورشه آمار چشم‌گیری در این زمینه داشت. اگر کسی به دنبال کراس اوری باشد که محور طراحی آن عملکرد عالی بوده است، احتمالاً M40i توجه او را بیشتر به خود جلب خواهد کرد. موتور ۳۸۲ اسب بخاری توربوشارژ ۳ لیتر این خودرو که ۶ سیلندر دارد، قدرتی رام‌نشدنی به آن می‌بخشد. قدرت این موتور به حدی است که می‌تواند در زمینه شتاب گرفتن نسخه‌های پرطرفدار موتور توربوی Macan و همچنین مرسدس AMG GLC43 را با ۰ تا ۱۰۰ تنها ۴.۴ ثانیه مغلوب خود کند. به زودی خودروساز محبوب آلمانی یک مدل هیبریدی عرضه می‌کند که می‌تواند ۳۱ مایل را به کمک نیروی الکتریکی بپیماید.

با وجود بعضی کاستی‌ها، با این حال X3 هنوز از بعضی از خودروهای سدان BMW که هم‌اکنون در بازار هستند، بهتر به نظر می‌رسد: رانندگی با آن جذاب بوده و دور زدن سر پیچ‌ها با آن از آنچه انتظار می‌رود، بهتر است. البته این را باید گفت که در زمینه رانندگی جذاب و ورزشی، نمی‌تواند کاملاً با خودروی دیگر شرکت آلمانی یعنی Macan برابری کند. کیفیت رانندگی با این خودرو در حد متعادلی قرار دارد؛ هم محکم است و هم به قدری سفت نیست که در جاده‌های پر دست‌انداز و ناهموار، رانندگی با آن همراه با تکان و آزاردهنده باشد. در تستی که روی این خودرو انجام دادیم، آپشن سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر هم روی آن نصب بود که شدیداً به شما هم استفاده از آن را توصیه می‌کنیم. این سیستم که کنترل‌ پویای کمک‌ها (Dynamic Damper Control) نام دارد، به xDrive30i راحتی، اسپورت بودن و حالت‌های رانندگی Eco Pro را که از محصولات ویژه شرکت BMW است، اضافه می‌کند. در کلاس M40i، یک سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر به نام M suspension گنجانده شده که شاسی ماشین را ۰.۴ اینچ پایین‌ می‌آورد.

مصرف سوخت X3 چقدر است؟  

اگر نمرات سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) را ملاک قرار دهیم، X3 در بین رقبایش از نظر مصرف سوخت وضعیت متوسطی دارد. در تستی که ما روی این خودرو انجام دادیم اما هر دو کلاس xDrive30i  و M40i نسبت به نمراتی که دریافت کرده بودند، بهتر عمل کردند. کلاس قدرتمندتر M40i با ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوختی نزدیک به xDrive30i چهار سیلندر با ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داشت. این اختلاف کم بین مصرف سوخت این دو کلاس به معنی این است که قدرت اضافی کلاس M40i چندان مصرف سوخت بیشتری با خود به همراه ندارد.

 

 

فضای داخلی راحت و جذاب

فضای داخلی جذاب X3  امکانات خوبی دارد و در عین حال یک آپشن نیز قابل اضافه شدن به این خودرو است: تنظیم صندلی‌های جلو به ۱۰ روش که بولسترهای تنظیم‌پذیر کناره‌ها نیز است و راحتی مضاعفی برای شما به ارمغان می‌آورد. سرنشینان عقب خودرو از این امکان برخوردار هستند که صندلی خود را به عقب خم کنند و روی همه صندلی‌ها برای سفرهای دور و دراز نیز به اندازه کافی نرم و راحت هستند. باقی بخش‌های اتاق X3 نیز زیبا بوده و به خوبی با یکدیگر چفت و بست شده‌اند. در ساخت فضای داخلی همچنین از مواد مرغوب استفاده شده و همچنین شکاف‌های بین بخش‌های مختلف بسیار باریک است. قطعه‌هایی شبه چوبی، علیرغم اینکه از پلاستیک ساخته شده‌اند، با این حال گویا چوب واقعی هستند. پوشش چرم مصنوعی دوخته شده به درها و دیگر بخش‌ها وجهه‌ای لوکس به فضای داخلی خودرو می‌بخشد که البته قطعه‌های نیکل پولیش خورده نیز در این زمینه به کمک X3 می‌آیند.

از نظر حمل بار X3 نمره متوسط را می‌گیرد. پشت صندلی عقب هفت چمدان جای می‌گیرد که به هر سرنشین خودرو این امکان را می‌دهد که یک چمدان همراه خود داشته باشد و به اندازه دو چمدان هم جای خالی وجود داشته باشد. اگر صندلی‌های عقب را جمع کنیم، این عدد به ۲۰ چمدان می‌رسد. پرچم‌دار این عرصه اما هنوز هم XT5 کادیلاک است که باید در اولویت کسانی قرار گیرد که همیشه اسباب و اثاثیه زیادی با خود جابه‌جا می‌کنند.

قابلیت‌های سیستم صوتی-تصویری X3

به جز قابلیت هماهنگ شدن با اپلیکیشن Android Auto، سیستم صوتی-تصویری iDrive این خودروساز آلمانی مجموعه تقریباً کاملی از امکانات را در خود جای داده است. به صورت پیش‌فرض اپلیکیشن CarPlay اپل مثل دیگر خودروهای جدید BMW در X3 نیز تدارک دیده شده است. یک نمایشگر ۶.۵ اینچی کوچک به صورت استاندارد روی این خودرو قرار گرفته است؛ اما اگر آپشن ناوبری را انتخاب کنید، صفحه نمایش ۱۰.۳  اینچی جذاب‌تر و بزرگتر بر روی بخش مرکزی X3 جایگزین آن می‌شود. ارتباط بلوتوثی و همچنین درگاه USB به طور پیش‌فرض روی این خودرو قرار گرفته‌اند؛ اما اگر به دنبال امکانات ارتباطی بیشتر هستید، باید به سراغ آپشن‌ها بروید. اگر از جمله کسانی هستید که عادت دارند دو دستگاه الکترونیکی را به خودروی خود وصل کنند، می‌توانید به صورت آپشن یک درگاه USB دوم دریافت کنید.

کدام  تکنولوژی‌های کمک راننده در X۳ قابل استفاده هستند؟

NHSTA یا همان سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراهی آمریکا پنج ستاره به X3 داده که به معنای کسب بالاترین نمره ایمنی از سوی این خودروی BMW است. موسسه بیمه امنیت بزرگراهی نیز عنوان معتبر Top Safety Pick + را به این خودرو داده است. X3 قابلیت این را دارد که مجموعه کاملی از امکانات کمک راننده را همراه خود داشته باشد؛ با این حال تنها تعداد معدودی از آن‌ها به صورت پیش‌فرض روی این خودرو نصب شده‌اند. مهم‌ترین تکنولوژی‌های کمک‌راننده قابل استفاده در X3 عبارت‌اند از:

  • ترمز اضطراری خودکار (به صورت پیش‌فرض)
  • هشدار برخورد با جلو (به صورت پیش‌فرض)
  • کنترل سرعت (کروز کنترل) تطبیق‌پذیر (به صورت آپشن)

پرشیا خودرو ، فروش وخدمات پس از فروش ب ام و و مینی در ایران است که در حال حاضر قطعات ب ام و و مینی را با برند پرشیا ساین در اختیار مصرف کنندگان این قول آلمانی قرار داده است

 

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا