اخبار عمومی خودرو

مردم ایران مثل چینی‌ها دوچرخه‌سوار شوند

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»،  آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در رابطه با مصوبه مجلس مبنی بر «صدور مجوز برای واردات خودروهای خارجی» اظهار: باید تولیدات داخلی را افزایش داد و از واردات خودروهای خارجی جلوگیری کرد. ایران کشوری است که نباید از ماشین‌های خارجی استفاده کند. برای جمهوری اسلامی زننده است افرادی سوار ماشین‌های خارجی شوند و از ماشین‌های تولید داخلی استفاده نکنند، این دون شأن جمهوری اسلامی است.

وی افزود: ماشین‌های وارداتی مُفت که نیستند، گمرک و مسائلی از این قبیل دارند که قیمتش گران تمام می‌شود. باید سعی شود از منظر صرفه‌جویی و حیثیت نظام از وارد کردن ماشین‌های خارجی خودداری شود. به قدر کافی ماشین داخلی داریم و باید به تولیدات داخلی اهمیت داد. با وارد کردن ماشین‌های خارجی موافق نیستم. باید تولیدات داخلی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد و حتی‌الامکان از استفاده ماشین‌های خارجی ممانعت شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: وزارت صمت باید در صنعت خودروسازی کنترل داشته باشد تا بهانه از دست خودروسازان گرفته شود. باید تولید داخلی انبوه شوند و کیفیت خودروها مرغوب، بی‌نقص و قیمت‌ها متناسب شود. مردم حتی‌الامکان از خودروهای داخلی استفاده کنند.

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا