خودروسازی داخلی

مشکل رانندگان نفتکش همچنان ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، علی اکبر سیارمه  اظهار کرد: به دنبال بخشنامه افزایش نرخ کرایه حمل بار که از سوی دولت ابلاغ شد، مشکل حمل بار بیشتر کامیون‌داران برطرف شد، منتها در مورد برخی دیگر از جمله رانندگان نفتکش هنوز این بخشنامه به اجرا درنیامده است.

وی در توضیح دلیل این اتفاق، گفت: شرکت پخش فراورده‌های نفتی که تشکیلات اداری قوی دارد و روی نرخ‌ها تعیین کننده است، هنوز زیر بار پرداخت ۲۰ درصدی هزینه‌ها نرفته است، به همین دلیل بارنامه‌های دولتی رعایت نمی‌شود و رانندگان نفتکش همچنان با مشکل مواجهند.

به گفته رییس اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل قزوین، در حال حاضر به جای بارنامه دولتی، حواله‌های دستی داده می‌شود و شرکت پخش فراورده‌های نفتی هم بر اساس آن کرایه‌ها را می‌دهد و تاییدیه‌اش را می‌گیرد، درصورتی که اگر بارنامه‌های دولتی را اعمال کنند، افزایش ۲۰ درصدی نرخ حمل بار رعایت می‌شود و رانندگان این صنف بلاتکلیف نمی‌مانند.

به گزارش ایسنا، در هفته‌های اخیر رانندگان وسایل نقلیه سنگین و کامیون‌داران در اعتراض به افزایش هزینه‌های حمل ونقل بار، حق کمیسیون‌ها و بهای سوخت از حمل بار خودداری کردند و بر این اساس رسیدگی فوری مسئولان و دستگاه‌های ذیربط به مشکلات کامیون‌داران را خواستار شدند. با مذاکرات صورت گرفته، مشکل بیمه‌ تامین اجتماعی، تامین قطعات و لوازم یدکی رانندگان و افزایش نرخ کرایه بار در دستور کار وزارت کار و وزارت راه قرار گرفت و پیگیری‌ها به نتیجه رسید. این اتفاق موجب شد تا دولت بخشنامه افزایش ۲۰ درصدی کرایه رانندگان کامیون را ابلاغ کند. بخشنامه پس از ابلاغ به اجرا درآمد اما عدم همراهی و ناهماهنگی برخی زیرمجموعه‌ها و خودداری از اعمال بخشنامه موجب شد تا مشکل برخی رانندگان وسایل نقلیه سنگین از جمله نفتکش‌ها همچنان به قوت خود باقی بماند.

منبع:ایسنا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا