خودروسازی داخلی

مصرف فرآورده های نفتی آذربایجان شرقی ۲.۳ درصد افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،ابوالفضل روح اللهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برنامه ریزی جهت ذخیره سازی، تأمین و توزیع مطلوب انواع فرآورده های نفتی در منطقه آذربایجان شرقی، گفت: در این میان میزان بنزین مصرفی استان آذربایجان شرقی در سال ۹۶ اعم از بنزین معمولی، یورو۴ و سوپر افزون بر یک میلیارد و ۶۰ میلیون لیتر بوده که نسبت به سال ۹۵ در حدود ۶ درصد رشد داشته است.
وی همچنین گفت: میزان مصرف فرآورده نفت گاز در این منطقه یک میلیارد و ۷۸ میلیون لیتر بوده که رشد ۵ درصدی نسبت به سال ۹۵ را نشان می دهد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در منطقه آذربایجان شرقی با اشاره به مصرف ۷۸ میلیون لیتری نفت سفید در سال گذشته در این منطقه گفت: با توجه به بهره مندی خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی، شاهد کاهش ۱۹ درصدی مصرف نفت سفید نسبت به سال ۹۵ هستیم.
وی در خصوص مصرف نفت کوره نیز اظهار کرد: با توجه به عزم دولت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در راستای کنترل و رفع آلایندگی های زیست محیطی، ۱۳۵ میلیون لیتر فرآورده نفت کوره در سال ۹۶ مصرف شده که کاهش ۲۳ درصدی را نسبت به سال۹۵ نشان می دهد.
روح اللهی از افزایش ۱۰ درصدی مصرف بنزین در ایام نوروز ۹۷ در منطقه آذربایجان شرقی نسبت به نوروز ۹۶ خبرداد و گفت: با توجه به افزایش حجم تردد و مسافرت های نوروزی به استان به واسطه آغاز رویداد تبریز ۲۰۱۸ مصرف فرآورده بنزین در ایام تعطیلات نوروزی به بیش از ۸۲میلیون لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: در همین مدت مصرف فرآورده نفت گاز در بخش حمل و نقل استان حدود ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بوده که کاهش ۴.۷ درصدی را نشان می دهد.
منطقه آذربایجان شرقی به عنوان یکی از ۳۷ منطقه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران با دارا بودن ۴ انبار نفت فعال در شهرهای تبریز، مراغه، میانه و سراب و سوختگیری هواپیمایی تبریز و با همکاری ۸ شرکت حمل و نقل فرآورده های نفتی با نزدیک به ۷۰۰ نفتکش، مسئولیت سوخت رسانی در این منطقه را به عهده دارد.

منبع:ایرنا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا