خودروسازی خارجی

معافیت خودروهای هیبریدی از رزرو روزانه طرح ترافیک

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،به گزارش روز سه شنبه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، براساس قانون تمامی خودروهای فاقد سهمیه قبل از ورود به محدوده طرح ترافیک ملزم به رزرو و خرید مجوز هستند و این کار در سامانه «تهران من» در قسمت خدمات طرح ترافیک/ درخواست انتخاب روز انجام می‌شود.
بر اساس برنامه‌ریزی جدید سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، خودروهای هیبریدی و برقی که بر اساس قانون به علت آلاینده نبودن از تخفیف ۹۰ درصدی عوارض طرح ترافیک برخوردارند، پس از این نیاز به رزرو روزانه نیز ندارند و هزینه عوارض آنها پس از ثبت تردد در دوربین‌ها محاسبه و از حسابشان کسر خواهد شد.
براساس این گزارش، دارندگان این خودروها که قبلا اطلاعات خود را در دفاتر خدمات الکترونیک شهر ثبت کرده‌اند، باید از ثبت این اطلاعات در سامانه مطمئن شوند.
هیبریدی بودن خودرو در سامانه «تهران من» در بخش «خودروهای تحت پوشش من» و زیر عنوان «سوخت» به رنگ سبز قابل مشاهده است.
به گزارش ایرنا، ساعت اجرای طرح های ترافیک و زوج و فرد که درواقع اعمال محدودیت برای منع ورود خودروهای فاقد مجوز این طرح ها محسوب می شود در روزهای غیرتعطیل هفته از ۶:۳۰ تا ۱۹ است.
طرح ترافیک پایتخت در سال جاری روزهای پنجشنبه نیز اجرا نمی شود.
در شرایط کنونی دو طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیکی منوط به داشتن مجوز و ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروهاست.

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا