خودروسازی داخلی

مهمترین اخبار خودرو جهان در هفته اخیر

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،این بخش از میهن صنعت به مهمترین رویداد های خودرویی در سراسر جهان می پردازد. برای اطلاع از اخبار مربوط به صنعت خودروسازی با ما همراه شوید.

مک‌لارن ۶۰۰LT معرفی شد

خودروساز بریتانیایی مک لارن از جدیدترین محصول Longtail با عنوان ۶۰۰LT رونمایی کرد. این محصول مک لارن با الهام از مدل ۵۷۰S طراحی شده و اما ما شاهد بهبود آیرودینامیکی و وزن سبک تر آن هستیم.

اسپلیتر جلویی بزرگ‌تر، دیفیوزر عقب کشیده‌تر، نمایی متمایز و صدایی عالی اگزوز تنها بخشی از تغییرات ظاهری این خودرو بوده و درواقع نمایانگر یک خودرو اسپرت تمام عیار است.

این شرکت بریتانیایی تغییرات زیادی را برای کاهش وزن ۶۰۰LT انجام داده که به لطف این تغییرات، وزن خودرو ۹۶ کیلوگرم کاهش پیدا کرده و به ۱۲۴۷ کیلوگرم رسیده است.

 سیستم تعلیق آلومینیومی، سیستم ترمز سبک‌وزن و لاستیک‌های متمرکز بر پیست پیرلی P-Zero Trofeo R را نیز به دیگر قابلیت های این سوپر اسپرت اضافه کنید.

علاوه بر ویژگی های مذکور، مک لارن در زیر کاپوت این محصول از پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V۸ توئین توربو با ۶۰۰اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد.

 

اسطوره ژاپنی نیسان GT-R۵۰ ایتال دیزاین رونمایی شد

شرکت خودروسازی نیسان از مدل جذاب و محبوب GT-R۵۰ ایتال دیزاین رونمایی کرد. این خودروساز ژاپنی به منظور تولید انبوه این محصول با ایتال دیزاین همکاری مشترک کرده است.

همان طور که در تصاویر مشخص است بدنه این خودرو با طراحی و رنگ جذاب خود نظر هر بازدیدکننده ای را به خود جلب می کند.

جزئیات طلایی متمایز، کاپوت جدید با برآمدگی قابل‌توجه، چراغ‌های LED نازک، خط سقف کم ارتفاع‌تر تا ۵۴ میلی‌متر، حالت خاص شیشه بخشی از جذابیت های نمای این هیولای سامورایی است.

 

تیزرکوپه کپچر رنو منتشر شد

شرکت خودروسازی رنو  تایید کرده که به دنبال رونمایی از یک کراس اوور جدید در نمایشگاه خودرو مسکو است. این غول خودروساز فرانسوی این محصول خود را با عنوان ” مدل جهانی” این شرکت معرفی کرد.

شرکت رنو به تازگی و پیش از نمایشگاه مسکو تیزری منتشر کرده که به نظر می رسد باید انتظار یک کوپه-کپچر را داشت.

بنا به اعلام شرکت رنو، قرار است این نسخه جدید با الهام از مدل کپچر در کارخانه مسکو ساخته و در در ابتدا به بازار روسیه و سپس چین وارد شود.

انتظار می رود، این محصول تازه نفس فرانسوی ها براساس نسخه روسی کپچر (Kaptur) طراحی شود و با ویژگی هایی مانند سیستم چهار چرخ متحرک و اندازه بزرگ تر در اختیار مشتریان روسی قرار بگیرد.

تیزر منتشر شده اطلاعات زیادی از این کراس اوور رنو را فاش نمی کند اما به نظر می سد که از زبان طراحی جدید بهره ببرد.

در ادامه بد نیست بدانید که رنو کپچر یکی از پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند در اروپا و انگلیس است و در ایران نیز در میان اذهان عمومی از وجه خوبی برخوردار است.

رنو قصد دارد با عرضه محصولات جدید در سگمنت کراس اوور بازار خوب خود را در کشورهای جهان از دست ندهد و از رقبای خود پیشی بگیرد.

 

سرنوشت نامشخص کارخانه های ب ام و در انگلیس

نماینده خودروساز آلمانی ب ام و در روز سه شنبه عنوان کرد: «به نظر نمی رسد که شرکت خودروسازی ب ام و به دلیل عدم قطعیت در مذاکرات بریگزیت کارخانه های خود را از انگلیس خارج کند.»

هنگامی که یک خبرنگار در کنفرانس خبری در خصوص تعطیلی کارخانه های ب ام و در انگلیس به دلیل نامعلوم بودن روابط تجاری سوال کرد، نماینده این شرکت گفت، «ما به عملکرد و فعالیت خود در انگلیس متعهدیم، نیروی کار ما در این جا است.»

مدیر اجرایی شرکت بی ام و روز گذشته در مصاحبه با “فایننشال تایمز” هشدار داد که در صورتی که برگزیت سبب شود زنجیره تامین قطعات این شرکت مختل شود کارخانه های مینی و رولز رویس خود در انگلیس را تعطیل خواهد کرد.

حدود ۶۰ درصد از ۳۷۸ هزار خودروی مینی که سال گذشته توسط بی ام و تولید شده در خط تولید آکسفورد انگلیس بوده است. در حال حاضر در این کارخانه ۶۳۰۰ کارگر انگلیسی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

منبع:میهن صنعت

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا