خودروسازی داخلی

مهم ترین اعداد خودرویی هفته

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،۳۲۵,۰۰۰این قیمت، کولینان را به یکی از گران ترین اس یووی های دنیا تبدیل کرده است تا جایی که حدود ۱۵۰ هزار دلار از بنتلی بنتایگا هم گران تر است؛ اما آیا کولینان ارزش پرداخت چنین مبلغ گزافی را دارد؟

مهم ترین اعداد خودرویی هفته

۶۳۰،این میزان قدرت آستون مارتین DB۱۱ AMR به اسب بخار است. در این مدل پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V۱۲ بای توربوی DB۱۱ ارتقاء پیدا کرده و ۳۰ اسب بخار قوی تر از نمونهٔ استاندارد شده است. این قدرت زیادتر در کنار تعلیق تیزتر و صدای تهاجمی تر سیستم اگزوز قرار گرفته است. قیمت این سوپراسپرت بریتانیایی در ایالات متحده از ۲۴۱ هزار دلار آغاز می شود.

 

مهم ترین اعداد خودرویی هفته

۲۶۳این حداکثر سرعت کانسپت جدید گلف GTI TCR به کیلومتر در ساعت است که آن را به سریع ترین گلف GTI کارخانه ای تاریخ تبدیل کرده است. این هاچ بک داغ که ۲۹۰ اسب بخار قدرت دارد، به تازگی به عنوان یک کانسپت در نشست سالانهٔ GTI Wörthersee رونمایی شده است اما قرار است تا پایان امسال به تولید برسد.

 

مهم ترین اعداد خودرویی هفته

۲۵,۰۰۰،این مبلغی به دلار است که باید ماهانه برای اجارهٔ پاگانی هوآیرا رودستر در ایالات متحده پرداخت شود. پرداخت چنین مبلغی سالانه معادل ۳۰۰ هزار دلار خواهد بود؛ بنابراین می توان این را گران ترین اجارهٔ خودرو در دنیا دانست.

 

مهم ترین اعداد خودرویی هفته

۵۰،این تعداد سال هایی است که رانندهٔ افسانه ای آقای «والنتینو بالبونی» در لامبورگینی کار کرده است. حال به پاس نیم قرن حضور و تلاش او در لامبورگینی و به مناسبت پنجاه سالگی سابقهٔ حضور وی در این شرکت، جشنی برای او برگزار شده است.

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا