خودروسازی داخلی

نخستین محصول پلاگین هیبریدی شرکت چینی هاوال

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس، طی سال های اخیر، فعالیت شرکت های چینی در بازار ایران به شدت رشد داشته و موجب تنوع محصولات صنعت خودروی کشور شده است. این افزایش تنوع یک قربانی داشته و آن کیفیت پایین اکثر محصولات چینی است. البته در بین انبوه خودروهای بی کیفیت، تعدادی محصول نیز وجود دارند که از کیفیت بهتری برخوردار بوده و گاها با استقبال مشتریان نیز مواجه شده اند. یکی از این محصولات باکیفیت، خودروی شاسی بلند هاوال است که در ادامه به معرفی بیشتر این محصول خواهیم پرداخت.

هاوال برندی چینی است که تحت نظر کمپانی گریت وال فعالیت می کند و به دلیل عرضه خودروهایی با امکانات و کیفیت بالا به بازار شهرت دارد.
گروه بهمن به عنوان نماینده جدید عرضه و خدمات پس از فروش محصولات “هاوال” در بازار کشور فعالیت می کند و اخیرا قیمت شاسی بلند جدید هاوال H2 را اعلام کرده است.
مشتریان شاهد استفاده یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی در زیر کاپوت این خودرو چینی هستند و با توجه به استقبال بی نظیر از این محصول در سایر بازارهای جهانی، به نظر می رسد در ایران نیز از فروش خوبی برخوردار شود.

پلاگین هیبریدی هاوال

این شرکت چینی برای رقابت با سایر برندهای مشهور دنیا و با توجه به ظهور عصر خودروهای الکتریکی و خودران از نخستین محصول پلاگین هیبریدی خود در نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ رونمایی کرد.
این محصول تحت برند لوکس این شرکت چینی، WEY تولید شده و اولین مدل از این خودروساز چینی است که براساس پلت فرم  Pi4 ساخته می شود.
در واقع، هاوال P8 بخش جدیدی را در تاریخچه این خودروساز مطرح چینی رقم می زند.
نیروی هاوال P8 از طریق یک پیشرانه بنزینی ۲ لیتری و یک موتور الکتریکی ۸۵Kw تامین می شود که قادر به تولید ۵۲۴ نیوتون متر گشتاور بوده و شتاب صفر تا صد آن ۶.۵ ثانیه است.
همانند شاسی بلند لوکس WEY VV7،  فاصله بین دو محور این محصول هاوال ۲۹۵۰mm بوده و با رینگ های ۲۱ و یا ۲۲ اینچی عرضه می شود.
کابین این محصول چشم بادامی ها از قابلیت های لوکس مانند سانروف پاناروما، پنل ابزار ال سی دی، صفحه لمسی ۹ اینچی و صندلی های چرم مجهز به ماساژور و سیستم حرارتی بهره برده است.
ویژگی های قابل توجه این نسخه تازه وارد چینی تنها به این جا ختم نمی شود و از دیگر آپشن های آن می توان به ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار برخورد، سیستم هشدار عبور از خط و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.
به لطف سیستم PHEV، رنج مسافتی ۵۰ کیلومتری برای موتور الکتریکی و رنج مسافتی ۶۶۰ km برای هر دو موتور فراهم شده است.
از دیگر اقدامات هاوال برای حضور موثر در بازار خودروهای الکتریکی و خودران می توان از رونمایی شاسی بلند لوکس  WEY Xدر نمایشگاه پکن نام برد.
این محصول جذاب هاوال از عملکرد خودران L5 بهره برده و بدین ترتیب سیستم هوش مصنوعی در هاوال WEY X بازتابی از یک راننده کاملا حرفه ای است.
مهندسان چینی نهایت سلیقه خود را در طراحی این شاسی بلند لوکس به کاربرده اند و به جای استفاده از سوییچ های قدیمی از سیستم تشخیص بیومتیک بهره برده اند.

در پیایان ذکر این نکته ضروری است که با شدت گرفتن آلودگی هوا در پایتخت و شهرهای بزرگ کشور در سالهای اخیر، نیاز به عرضه خودروهای هیبریدی و الکتریکی بیش از پیش احساس می شود و انتظار می رود در صورت ایجاد زیر ساخت های لازم، نسخه های هیبریدی هاوال از گزینه های پیش رو باشند.

 

 

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا