خودروسازی خارجی

نسل بعدی رنجروور رقیب بنتایگا و کولینان

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،این خودرو که در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد پلتفرم D۷u کنونی را کنار گذاشته و از معماری جدید طولی مدولار MLA استفاده خواهد کرد. این پلتفرم جدید که از آلومینیوم ساخته شده نه تنها سبک تر بوده بلکه به حدی منعطف است که در تمامی محصولات آینده ی جگوار لندروور از مدل جگوار XE گرفته تا رنجروور بکار خواهد رفت.

دیگر مزیت کلیدی پلتفرم MLA هماهنگی با قوای محرکه ی تمام الکتریکی، پلاگین هیبریدی و بنزینی و دیزلی سنتی است. این برند بریتانیایی از این قابلیت انعطاف نهایت استفاده را خواهد برد و نسخه های کامل الکتریکی و مرسوم را عرضه خواهد کرد. موضوع جالب اینکه اتوکار می گوید نسل بعدی رنجروور نسخه تمام الکتریکی نخواهد داشت زیرا این خودروساز می خواهد اولین رنجروور الکتریکی اش تمایز زیادی داشته باشد.

نسل بعدی رنجروور رقیب بنتایگا و کولینان

جالب آنکه پیشرانه های فعلی رنجروور شامل ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی، ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری دیزلی، ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار بنزینی و ۸ سیلندر ۳ لیتری بنزینی از رده خارج خواهند شد. پیشرانه های ۶ سیلندر جای خود را به قوای محرکه ۶ سیلندر خطی انجینیوم و تکنولوژی هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی خواهند داد.

نسل بعدی رنجروور رقیب بنتایگا و کولینان

رنجروور جدید از نظر تناسبات تشابه زیادی با نسل فعلی خواهد داشت و شاخصه های طراحی عمده ی خود را حفظ خواهد نمود.

نسل بعدی رنجروور رقیب بنتایگا و کولینان

تکنولوژی های پیشرفته تری در نسل جدید رنجروور بکار خواهد رفت. برای مثال در کابین از نسخه به روز شده ی سیستم تاچ Pro ولار سود برده می شود. همچنین تنظیمات هوشمند جگوار ای پیس قرض گرفته می شود و جدیدترین سیستم های ارتباطی لندروور که باعث برهمکنش خودرو با خانه ی مالک می شوند نیز در این خودرو حضور خواهند داشت. احتمالاً این خودرو از سیستم های خودران آفرود نیز بهره مند خواهد شد.

نسل بعدی رنجروور رقیب بنتایگا و کولینان

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا