اخبار ویژهخودروسازی خارجی

نسل جدید خودروهای برقی هیوندای

هیوندای در اواسط دسامبر ۲۰۲۲ جزئیات و تصاویر اولیه‌ای از نسل دوم کونا را منتشر و تقریبا یک ماه بعد در مورد نسخه‌های ICE و هیبریدی آن گزارش ارائه داد. حالا مشتریان باید فعلا منتظر بمانند تا همه چیز را در مورد نسخه کاملا الکتریکی این خودرو بدانند.

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»،  در چند تصویر رسمی منتشر شده توسط هیوندای از کونا الکتریکی، جزئیاتی قابل‌توجه است. این خودرو بسیار شبیه به مدل‌های الکتریکی اختصاصی آیونیک ۵ و آیونیک ۶ است. طول کلی کونای جدید ۱۴۵میلی‌متر (۷/ ۵ اینچ) افزایش یافته و به ۴۳۵۰میلی‌متر (۲/ ۱۷۱ اینچ) رسیده است.

فاصله بین دو محور نیز با افزایش ۶۰میلی‌متر (۳/ ۲ اینچ) به ۲۶۶۰میلی‌متر (۷/ ۱۰۴ اینچ) رسیده است.

در بین محصولات به‌اصطلاح سبز هیوندایی، مدل آیونیک ۵ یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوور/ شاسی‌بلندها در ایالات متحده در سال گذشته بود که تقریبا ۲۳هزار دستگاه فروش داشت. حالا مدل ۲۰۲۳ آن نیز معرفی شده است.

با توجه به اینکه تسلا مدل Y و فورد موستانگ Mach-E (رقبای اصلی در بخش کراس‌‌اوور/ SUV) واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی فدرال هستند، ممکن است ۲۰۲۳ سال بسیار چالش‌برانگیزی برای هیوندای آیونیک ۵ باشد. هیوندای در وبسایت خود اعلام کرده آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۳ در مقادیر محدود در نمایندگی‌‌های منتخب فقط در برخی ایالت‌ها موجود است.

این موضوع نشان‌ می‌دهد عرضه آیونیک ۵ محدود است. از نظر مشخصات، هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۳ بسیار شبیه به مدل سال ۲۰۲۲ بوده و خروجی پیشرانه آن یکسان است. طبق اعلام هیوندایی، راندمان آیونیک ۵ بالاتر از مدل قبلی است.

” جدیدترین اخبار خودرو داخلی و اخبار خودرو خارجی را در رسانه خودرو پلاس دنبال کنید “

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا