خودروسازی داخلی

نمایش رسمی لیموزین ولادیمیر پوتین

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،لیموزین پوتین با کد Kortezh شناخته می شود که ترجمه آن ی همراهی است. نمای جلوی این لیموزین دارای جلوپنجره بزرگ کرومی با میله های عمودی است که با ابعاد خودرو همخوانی دارند. چراغ های مستطیل شکل لیموزین نیز ما را به یاد کرایسلر ۳۰۰ می اندازند. در نمای عقب شاهد رسیدن شیشه عقب به دم طویلی هستیم. همچنین چراغ ها نیز از S کلاس الهام گرفته اند.

اطلاعات فنی خیلی کمی از این خودرو منتشر شده است. ظاهراً لیموزین پوتین از پیشرانه ۱۲ سیلندر توربو با قدرت ۸۵۰ اسب بخار استفاده می کند. گفته شده در ساخت این پیشرانه از کمک های پورشه استفاده شده و البته پیشرانه یاد شده با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک طراحی شده توسط مهندسان روسی همکاری می کند.

نمایش رسمی لیموزین ولادیمیر پوتین

ظاهراً پوتین در زمان توسعه این لیموزین همکاری نزدیکی با تیم فنی داشته که از جمله این فرایند می توان به تست رانندگی برخی از پروتوتایپ های Kortezh اشاره کرد. روسیه تلاش دارد تا از مهندسی خودروی بزرگ خود به عنوان نقطه شروع تولید مینی ون، شاسی بلند و سدانی کوچک تر استفاده کند. تولید تمامی این نسخه ها تنها به ۵ هزار دستگاه خواهد رسید. اکثریت محصولات تولیدی به دولت روسیه و سرویس های امنیتی اختصاص خواهد یافت. البته ظاهراً برخی نمونه ها نیز به پولداران روسی فروخته خواهند شد.

نمایش رسمی لیموزین ولادیمیر پوتین

اگر یادتان باشد چند روز پیش نیز خبر مربوط به لیموزین ریاست جمهوری جدید دونالد ترامپ را خدمتتان منتشر کردیم. اگرچه ظاهر این خودرو شبیه یک کادیلاک بوده اما فریم تراک هوی دیوتی جنرال موتورز زیر پوست آن جا خوش کرده است. زیرساخت قوی این خودرو باعث می شود چندین تن سلاح سنگین و شیشه ضدگلوله را در آن جا داد.

نمایش رسمی لیموزین ولادیمیر پوتین

 

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا