خودروسازی داخلی

نکاتی که باید برای خرید خودروی خانوادگی در نظر داشت

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،خودروهایی زیادی را در بازار شاهد هستیم اما تمام این خودروها برای استفاده خانوادگی مناسب نیستند، خودرویی که قصد خرید آن‌را برای استفاده اهل منزل دارید باید ویژگی‌های به‌خصوصی داشته باشد، برای نمونه نحوه قرارگیری صندلی‌های خودرو با توجه به تعداد افراد خانواده شما اهمیت پیدا می‌کند.

از طرف دیگر جادار بودن صندوق عقب نیز یکی از مواردی است که خانواده‌ها در حین خرید خودرو در نظر داشته باشند. امنیت و حفظ جان سرنشینان نیز در خودروهای خانوادگی اهمیت بیشتری پیدا میکند. به این ترتیب اگر به سلامتی قصد خرید خودرو برای خانواده خود را دارید پیشنهاد می‌‌کنیم تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

 نکاتی که باید برای خرید خودروی خانوادگی در نظر داشت
سازگاری صندلی‌ها با قرار دادن صندلی کودک

اگر به تازگی خانواده تشکیل داده‌اید و چشم به راه فرزندی هستید بدون شک در حین خرید خودرو باید توجه داشته باشید صندلی‌های این خودرو به راحتی با صندلی‌هایی که برای کودکان ساخته شده سازگار باشد. از طرف دیگر باید بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان صندلی کودک را بر روی صندلی خودرو نصب کنید. این فرآیند باید به اندازه‌ای راحت و ساده باشد که مادر فرزند نیز به راحتی صندلی کودک دلبند خود را بر روی صندلی خودرو نصب کند. در نظر گرفتن این مورد برای شما راحتی و برای کودک شما امنیت را به دنبال خواهد داشت.

فرآیند ساده اتصال صندلی کودک به صندلی خودرو

خوشبختانه بیشتر خودروهای امروزی دارای قسمتی برای اتصال صندلی کودک به صندلی خودرو هستند، این قسمت باید به راحتی در دسترس باشد تا مادر یا پدر مشکلی در پیدا کردن این محل اتصال نداشته و به سرعت صندلی کودک را در مکان خود مستقر کند.

 نکاتی که باید برای خرید خودروی خانوادگی در نظر داشت
مکان قرارگیری راحت صندلی کودک

حتما شما هم تاکنون به این نکته فکر کرده‌اید که صندلی فرزند دلبند خود را به کدام یک از صندلی‌های خودرو ببندید. در حالی که شاهد هستیم مادران و پدران صندلی کودک را بدون ملاحظه بر روی صندلی جلو یا صندلی‌های عقب نصب می‌کنند اما جالب است بدانید به لحاظ فنی، امن‌ترین مکان برای قرار دادن صندلی کودک را می‌توان صندلی وسط در ردیف دوم صندلی‌های خودرو دانست.

صندلی‌های خودرو را نیز برای نصب راحت صندلی کودک بررسی کنید در کنار صندلی کودک که برای خرید باید وسواس زیادی در انتخاب آن به خرج دهید، صندلی‌های خودرویی که قصد خرید آن را دارید نیز باید به گونه‌ای طراحی شده‌ باشند که صندلی کودک به راحتی بر روی آن‌ها قرار گیرد. گاهی اوقات ممکن است بالشت صندلی ‌خودرو به لحاظ زیباشناختی برآمدگی‌هایی داشته باشد که جلوی نصب صندلی کودک را بگیرد. این امر باعث می‌شود صندلی کودک به خوبی در مکانی که باید مستقر شود قرار نگیرد، از طرف دیگر در این شرایط بر اثر تکان‌های خودرو ممکن است صندلی کودک از محل خود خارج شود.

فضای زیاد میان صندلی‌های ردیف جلو و عقب خودرو

یکی از مهم‌ترین پارامترها در خرید خودروی خانواده، جادار بودن خودرو است، این امر در خصوص فضای میان صندلی‌های ردیف جلو و عقب ضروری‌تر به نظر می‌رسد. اگر فاصله مناسبی میان دو ردیف صندلی‌های خودرو نباشد، سرنشینان آزادی عمل کاملی ندارند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در حین خرید خودروی خانواده حتماً‌ یک نفر بزرگسال در ردیف دوم صندلی‌ها بنشیند و فضای مناسب میان دو ردیف صندلی خودرو را بررسی کند.

 نکاتی که باید برای خرید خودروی خانوادگی در نظر داشت
کسب استانداردهای ایمنی

خودرویی خانواده‌ای که قصد خرید آن را دارید باید از تمامی آزمایش‌های ایمنی سربلند بیرون آمده باشد، اگر خودرو مد نظر شما خارجی است، به راحتی می‌توانید میزان ایمنی این خودرو را در گزارش‌هایی که شرکت‌های خودروسازی و انجمن‌های ایمنی خودرو منتشر کرده‌اند بررسی کنید.

آینده‌نگری در خرید خودرو خانواده

در ابتدا اشاره کردیم خودروی خانواده‌ای که قصد خرید آن‌را دارید باید برای کودکان جای مناسبی را جهت قرار دادن صندلی کودک داشته باشد. اما همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید فرزند دلبند شما تا چشم‌ بهم بزنید بزرگ می‌شود، در نتیجه بهتر است خودرویی که خریداری می‌کنید فضای خوبی را برای قرار دادن وسیله‌های کودکان و همچنین آزادی عمل آن‌‌ها در حین نشستن بر روی صندلی‌های خودرو مهیا کند.

موارد ایمنی که در حین خرید خودرو باید در نظر داشت

خوشبختانه به لطف پیشرفت فناوری‌های جدید، این روزها خودروهای تراز اول به امکانات ایمنی بسیار خوبی مجهز هستند. در نتیجه توصیه می‌کنیم خودروی خانوادگی که قصد خرید آن‌را دارید به فناوری‌های مدرن ایمنی مجهز باشد. در این زمینه می‌توان به سیستم‌ هشدار برخورد از جلو (FCE) و سیستم ترمز خودکار اضطراری (AEB) اشاره کرد. به لحاظ امنیت بالایی که این سیستم‌ها برای خودروها به ارمغان می‌آورند از سال ۲۰۱۲ تاکنون در بیشتر خودروهای خارجی شاهد این سیستم‌ها هستیم.

سیستم هشدار نقاط کور

این ویژگی نیز یکی دیگر از سیستم‌هایی امنیتی واجب برای خودروهای خانوادگی است، به لطف این سیستم راننده از خودروهایی که در کنار وی با فاصله کم تردد می‌کنند باخبر می‌شود.

 نکاتی که باید برای خرید خودروی خانوادگی در نظر داشت
سیستم اتوپینج شیشه‌های خودرو

گاهی اوقات کودکان ناغافل در حال بالا رفتن شیشه پنجره برقی خودرو، دستشان را بیرون می‌کنند، سیستم اتوپینچ (Auto-Pinch) در صورت بروز چنین موردی، فشار را تشخیص داده و شیشه را بالا نمی‌برود تا خدای ناکرده دست فرزند دلبند شما آسیب نبیند.

دستیار پارک خودرو

این سیستم نیز یکی از ویژگی‌های است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است، از آنجایی که خودروهای خانوادگی بیشتر برای تردد در شهر و مکان‌های شلوغ استفاده می‌شود، وجود دستیار پارک خودرو (Park Assist)، به شما کمک می‌کند تا با کمترین زحمتی، خودروی خود را در مکان‌های شلوغ پارک کنید.

سیستم حفظ خودرو در لاین جاده

حتما به خوبی می‌‌دانید که برای امنیت بیشتر باید همیشه در لاین خود حرکت کنید، اما اگر زمانی که سوار خودروی خانوادگی هستید و کودکان به هر دلیلی حواس شما را پرت کردند و از لاین خارج شدید، سیستم‌ حفظ خودرو در لاین جاده، به صورت هوشمند این تغییر مسیر را متوجه می‌شود و خودرو را در لاین اصلی نگه می‌دارد.

آینه افزایش دهنده دید عقب راننده

شاید باور شما نشود اما تنها در سال جاری میلادی چیزی حدود ۵۹ طفل بیگناه در آمریکا از پشت خودرو زیر گرفته شدند، تنها دلیل این امر نیز عدم دید کافی راننده از پشت خودرو بوده است. به همین دلیل خودروی خانوادگی که خریداری می‌کنید حتما باید دارای آینه افزایش دهنده دید عقب راننده باشد، خوشبختانه این آینه را به صورت جداگانه نیز می‌توانید خریداری و نصب کنید. از طرف دیگر خودروهای تراز اول دارای دوربینی هستند که نمای پشت خودرو را به راننده نشان می‌دهد.

در این قسمت به پایان نکاتی رسیدیم که باید برای خرید خودروی خانوادگی در نظر داشته باشید، وقتی پای خانواده در میان است امنیت شرط می‌کند بیشتر در خرید خودروی خانوادگی وسواس به خرج دهید، در نتیجه اگر مطلبی در این زمینه به ذهن شما خطور کرد پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع:اخباربانک

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا