نیسان ترا با لباس مبدل لئو MX8در بازار ایران

۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس» لئو MX8 خودروی جدیدی که قرار است توسط ایستا موتور ارس در ایران به تولید برسد  یک همزاد به نام نیسان ترا دارد. هرچند که تفاوت‌هایی بین این دو اتومبیل وجود دارد اما شباهت‌های بسیار آنها و همچنین یکی بودن شرکت‌های سازنده گواه همزادبودن آن‌ها است. نیسان ترا یک […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس» لئو MX8 خودروی جدیدی که قرار است توسط ایستا موتور ارس در ایران به تولید برسد  یک همزاد به نام نیسان ترا دارد. هرچند که تفاوت‌هایی بین این دو اتومبیل وجود دارد اما شباهت‌های بسیار آنها و همچنین یکی بودن شرکت‌های سازنده گواه همزادبودن آن‌ها است. نیسان ترا یک شاسی بلند قابل است که توانسته نظر خریداران را در بازارهای مختلف جلب کند. برای شناخت بیشتر در ادامه این خودرو را معرفی می‌کنیم.

مشخصات ظاهری نیسان ترا

در همان نگاه اول متوجه خواهید شد که یک شباهت عجیبی بین نیسان ترا و لئو MX8 وجود دارد. هرچند که لئو MX8 یک فیس لیفت از نیسان ترا است اما فرم بدنه و ظاهری تقریبا یکی است. در نمای جلویی نیسان ترا چراغ‌هایی خشن و کشیده را می‌بینید، دقیقا چراغی که در لئو هم دیده می‌شود. اما تفاوت این خودرو در جلو پنجره دیده می‌شود. جلو پنجره نیسان ترا به مراتب از برادر خود کوچکتر است، هرچند که فرم و طراحی آن یکسان است. در نمای بغل مورد خاصی دیده نمی‌شود. از این زاویه تقریبا تفاوتی بین نیسان ترا و لئو دیده نمی‌شود. در نمای پشت هم شباهت بسیار زیاد نیسان ترا و لئو MX8 به مشخصی جلب توجه می‌کند. چراغ‌ها به صورت دو تکه که یک بخش آن روی بدنه و بخش دیگر روی درب صندوق عقب قرار گرفته است. پلاک هم روی درب صندوق عقب نصب می‌شود.

طراحی داخلی نیسان ترا مانند دیگر خودروهای مدرن به‌روز است اما در عین مدرن بودن هم سعی کرده تا اصالت خود را حفظ کند. در وسط داشبورد یک نمایشگر قرار گرفته که بالای آن کانال‌های کولر قرار گرفته‌اند. همچنین در زیر نمایشگر کنسول سیستم صوتی دیده می‌شود که دقیقا ظاهری شبیه به رادیوهای قدیمی اتومبیل‌ها دارد که فرمی کلاسیک به طراحی ظاهری داشبورد این خودرو داده است. پایین‌تر از سیستم صوتی یک پنل برای تنظیم سیستم تهویه وجود دارد. فرمان این خودرو دارای یک دور فرمان چرم و تعداد زیادی دکمه است که برای مدیریت سیستم صوتی و تصویری و سایر موارد به کار می‌رود. برخلاف طراحی بیرونی طراحی داخلی نیسان ترا و لئو MX8 شباهتی به یکدیگر ندارند.

dongfeng-nissan

مشخصات فنی نیسان ترا

نیسان برای ترا یک موتور تنفس طبیعی 4 سیلندر با حجم 2.5 لیتر را در نظر گرفته است. این موتور می‌تواند 190 اسب بخار قدرت تولید کند. تکنولوژی ساخت این پیشرانه مانند خیلی از اتومبیل‌های دیگر DOHC است. همچنین گشتاور نیسان ترا هم 251 نیوتون متر است. قدرت موتور آن چنان بد نیست اما از موتور لئو MX8 که دارای قدرتی معادل 220 اسب بخار قدرت دارد کمتر است. اما با این وجود به نظر نمی‌رسد که ترا در شرایط جاده‌ای ایران دچار ضعف باشد. گیربکس این خودرو 7 دنده اتوماتیک است که رانندگی با این خودرو را بسیار ساده و راحت کرده است. در این بخش دیده می‌شود که تفاوت زیادی بین لئو و ترا وجود دارد.

اما موتور لئو MX8نسبت به نیسان ترا قوی تر است این موتور آخرین نسل موتور میتسوبیشی ساخته شده در سایت تولیدی موتورها در چین (شرکت شن یانگ) می باشد که با 220 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور و گیربکس هشت دنده ZF  پرفورمنس به مراتب بهتری را نسبت به نسخه اصلی نیسان ترا دارد.

ابعاد نیسان ترا

تفاوتی بین ابعاد نیسان ترا و لئو MX8 نیست! بدنه این دو خودرو تقریبا یکی است. طول ترا 4882 میلی‌متر و عرض آن هم 1850 میلی‌متر است. نکته جالب این است که ارتفاع این خودرو با عرض آن دقیقا برابر است. نیسان برای این خودرو رینگ‌های 18 اینچی را در نظر گرفته است. وزن خالص نیسان ترا 1950 کیلوگرم است. ظرفیت خودرو به دو حالت 7 نفره و 5 نفره قابل تغییر است. در حالت 7 نفره تقریبا فضای خاصی برای بار و صندوق عقب در دسترس نیست اما در شرایط 5 نفره سرنشینان می‌توانند از صندوق عقب برای قرار دادن بار استفاده کنند.

لئوMX8

آپشن ها و امکانات رفاهی نیسان ترا

نیسان برای این محصول خود یک دوربین 360 درجه به اضافه دوربین عقب را در نظر گرفته است. این امکانات در کنار سنسور دنده عقب باعث می‌شود که راننده بتوانند به سادگی اتومبیل را در فضاهای کم پارک کند. نیسان در بخش جلویی ترا سنسور و سیستم برخورد هوشمند را قرار داده است که از برخوردهای ناخواسته جلوی اتومبیل پیشگیری می‌کند. سیستم پایداری و کمکی در سربالایی از دیگر امکانات این اتومبیل است که به راننده در شرایط سخت جاده‌ای یاری ‌رسانی می‌کند. این اتومبیل دارای سیستم بدون کلید است، به این ترتیب راننده برای ورود و خروج و همچنین روشن کردن اتومبیل نیازی به سوئیچ ندارد.

سیستم استارت و خاموش کردن اتومبیل با استفاده از یک دکمه صورت می‌گیرد. کروز کنترل که دکمه‌های آن هم بر روی فرمان قرار گرفته است کمک بزرگی به راننده در جاده‌های طولانی می‌کند. نمایشگر این اتومبیل صفحه لمسی است و سیستم صوتی آن هم دارای 6 اسپیکر است. البته در مدل پریمیوم آن می‌توانید 8 اسپیکر را در اتومبیل داشته باشید. نیسان ترا دارای سیستم Wireless Apple CarPlay  و Android Auto است. با استفاده از این سیستم می‌توانید با استفاده از دستگاه گوشی هوشمند خود مدیریت اتومبیل را در دست بگرید. همچنین برای اتصال بی‌سیم گوشی از بلوتوث می‌توانید استفاده کنید. وجود پورت USB باعث شده تا بتوانید گوشی خود را به وسیله کابل هم به سیستم مدیای خودرو متصل کنید.

سیستم ایمنی نیسان ترا

نیسان برای این اتومبیل 6 کیسه ایربگ در نظر گرفته است که همه سرنشینان را پوشش می‌دهد. سیستم ترمز ضد قفل ABS این خودرو همراه شده با سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و کمک ترمز (BA) که می‌تواند امنیت سرنشینان در توقف‌های ناگهانی را تضمین کند. سیستم ترمز ضد لغزش (ABLS) امنیت اتومبیل را در شرایط بد جاده‌ای تأمین می‌کند. سیستم پارک اتومبیل دارای 4 سنسور در جلوی اتومبیل و 4 سنسور در عقب اتومبیل است که باعث می‌شود راننده بتواند خیلی عالی کنترل اتومبیل را در دست بگیرد. این خودرو دارای سیستم ضد سرقت است که باعث می‌شود امنیت اتومبیل در برابر سارقان بالا رود.

نیسان برای ترا نمایشگر باد لاستیک را در نظر گرفته است که باعث می‌شود راننده به موقع از شرایط لاستیک‌ها با خبر شود. ترا دارای سیستم هشدار خروج از خطوط جاده است که باعث می‌شود ایمنی خودرو در طول مسیر بالا رود. ترمز اضطراری هوشمند در شرایطی که راننده متوجه خطر نباشد اتومبیل را متوقف و از وقوع حادثه جلوگیری می‌کند.

مقایسه نیسان ترا و LEO MX8

می‌توان گفت که لئو MX8 فیس لیفت شده نیسان ترا است. شرکت سازنده این دو خودرو یکسان است. می‌توانید این موضوع را از ابعاد و طراحی بدنه اتومبیل هم متوجه شوید. هرچند در نمای ظاهری اختلاف زیادی نیست اما شرکت تولید کننده لئو سعی کرده طراحی داخلی را کمی متفاوت‌تر از ترا ارائه دهد. در بخش موتور قضیه خیلی متفاوت است و مشخصات آن‌ها کاملا فرق می‌کند. در بخش آپشن‌های رفاهی و ایمنی هم دوباره می‌بینیم شباهت‌ها بسیار زیاد و تقریبا یکسان است.

خبرنگار: نادر شاه نشین

انتهای پیام/

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟