خودروسازی داخلی

هشت میلیارد ریال برای روشنایی تونل های جاده جم نیاز است

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،قاسم مباهات روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به حجم ترافیک و تردد در جاده سیراف – جم، تعمیرات شبکه برق چهار تونل موجود در این مسیر ضروری است که در صورت تامین اعتبار راهداری این مشکل را حل خواهد کرد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کنگان گفت: هم اکنون ۶۷ کیلومتر بزرگراه، ۱۷.۵ کیلومتر راه فرعی درجه ۱ و سه کیلومتر راه روستایی، چهار تونل جاده سیراف – جم و سه تقاطع غیر همسطح در محور کنگان به سیراف در شهرستان کنگان محدوده خدمت رسانی این اداره است.
وی اظهارکرد: حفظ و نگهداری از جاده های ارتباطی اولویت مهم اداره راهداری در سال جاری است.
مباهات بیان کرد: پارسال ۱۲ طرح راهداری با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال از محل تملک دارایی در این شهرستان اجرا که سه طرح از جمله روشنایی محدوده روستای پرک، لکه گیری محور جم – سیراف و شیرینو – گله دار با مجموع اعتبار هفت میلیارد ریال بطور ۱۰۰ درصد اجرا و مابقی در سال جاری ادامه و به اتمام خواهد رسید.
وی گفت: جاده دسترسی روستای ۱۲ خانواری دامداران شهر بنک به کمربندی کنگان به طول ۸۰۰ متر با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی آغاز که ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
مباهات یادآورشد: همچنین در اوایل سال گذشته قسمتی از جاده محور جم به سیراف دچار رانش و تغییراتی در جسم راه و شکل هندسی آن ایجاد شد که با تلاش مجموعه راهداری ۳۰۰ متر از مسیر بزرگراه با ایجاد واریانت جدید بهسازی و مورد استفاده قرار گرفت.
وی افزود: خط کشی محورهای حوزه شهرستان به طول ۲۲۰ کیلومتر ، تعمیر و بازسازی حفاظ جانبی راه (گاردریل) به میزان چهار کیلومتر، نصب ۷۵۰ عدد علائم هشدار دهنده و بازدارنده، نصب ۱۴ دستگاه چراغ های چشمک زن سولار، نصب ۲۴۰ عدد نیوجرسی در قوس ها و پرتگاه ها، ۳۳ هزار متر مکعب سبک سازی واصلاح شیب ترانشه ها و ۱۲ هزارو ۵۰۰ متر مکعب ریزش برداری و پاکسازی سطح راه ها هنگام بارندگی از مهمترین اقدامات در حوزه راهداری شهرستان کنگان در سال گذشته بود.
وی، به فعالیت های نوروزی این اداره اشاره کرد و ادامه داد: با اقدامات این اداره و دیگر نهادهای مسئول در این حوزه از جمله پلیس راه به رغم افزایش ۲۰ درصدی شمار مسافران در شهرستان و افزایش ترافیک در جاده ها و تردد ۸۰ هزار خودرو در تعطیلات نوروز، هیچ گونه تلفات جانی نداشتیم.
مباهات یادآورشد: اداره راهداری کنگان هم اکنون با ۲۷ نیروی انسانی ، ۶ دستگاه کامیون، ۲ گریدر، ۲ لودر، یک غلطک ، یک آب پاش خدمت رسانی می کند.
شهرستان کنگان با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است و بخشی از طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی در این شهرستان در دست اجراست.
سرپرست فرمانداری جم روزگذشته در نشستی خواستار تامین روشنایی تونل های محور سیراف – جم شده بود.

 

منبع:ایرنا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا