خودروسازی داخلی

هیتمن در راه است: آکورا RDX مدل ۲۰۱۹

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،RDX اولین محصول جدید آکورا مبتنی بر فلسفه کلاسیک این برند یعنی «عملکرد صنعتی دقیق» است. در شخصیت این خودرو ویژگی هایی نظیر دقت، آرامش، خونسردی و در عین حال آتشی مزاج بودن بازتاب دارد.

آکورا RDX

متاسفانه این خودرو سرعت آنچنان بالا و هیجان انگیزی ندارد اما به عنوان یک SUV کوچک این خودرو سریع تر از تصورات شما عمل خواهد نمود. پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر، مستقیما از دیگر عموزاده این خودرو یعنی هوندا آکورد وام گرفته شده است. اگرچه حداکثر توان خروجی این پیشرانه در قیاس با نمونه V-۶ قبلی کاهش یافته اما در عوض شاهد افزایش گشتاور حاصل از پیشرانه چهار سیلندر هستیم. در نتیجه مقدار زیادی نیرو همواره در مواقع نیاز آماده به خدمت هستند، حتی در حالت کامفورت.

آکورا RDX

گیربکس ده سرعته اتوماتیک نیز دنده ها را به نرمی کره بادام زمینی تعویض نموده و حتی اگر لازم باشد قادر است تا به اندازه چهار دنده در آن واحد و بر حسب تقاضای شما، معکوس بکشد و یا آنها را جا بگذارد و به دنده های بالاتر برود.

آکورا RDX

آکورا تصور می کند که به تدریج مشتریانش از سمت سدان های اسپرت به سوی کراس اوورهای اسپرت تمایل پیدا خواهند کرد در نتیجه زیادتر هوای محصولات کراس اوور خود را خواهد داشت.

آکورا RDX

خریداران RDX نسبت به واکنش های نسبتا سریع آن در حالت رانندگی اسپرت، متشکر خواهند بود. در حالت اسپرت پلاس نیز واکنش های پیشرانه و گیربکس اندکی سریعتر از حالت اسپرت خواهد بود.

آکورا RDX

اگرچه حرکت RDX در جاده بسیار رضایت بخش و اطمینان آفرین است اما چندان لذت بخش نیست. عبور RDX از پیچ ها به گونه ای است که انگار پیچی وجود ندارد. بدنه خودرو حین عبور از پیچ ها کاملا تخت باقی می ماند. RDX دقیقا همان کاری را که از او خواسته باشید انجام می دهد و سپس به سراغ مرحله بعد می رود. غربیلک فرمان در حالت اسپرت کمی سفت می شود و مقداری از واکنش های چرخ ها با سطح جاده را به دستان راننده منتقل می کند که البته برای حالت اسپرت چندان موضوع بعدی به نظر نمی رسد.

آکورا RDX

سیستم چهار چرخ محرک RDX موسوم به «سیستم محرک تمام چرخ سوپر هندلینگ» آنقدرها که نامش دهان پرکن است، سنخیتی با واقعیت ندارد.عملکرد این سیستم چندان فوق العاده نبوده و هرگز به پای سیستم های توزیع گشتاور عملکرد-بالا نخواهد رسید و اگر کسی انتظار عملکرد مساحره آمیز را از این سیستم دارد، در واقع خودش را فریب داده است.

آکورا RDX

هیتمن در راه است: آکورا RDX مدل 2019

هیتمن در راه است: آکورا RDX مدل 2019

برخی افراد ممکن است واکنش های دقیق و غیر لذتبخش RDX را خسته کننده بیابند، اما اگر صرفا قرار بر انتخاب یک کراس اوور لوکس باشد که همانند خودروهای اسپرت بتوان با آن رانندگی کرد، بازار باید مملو از آلفا استلویو می شد.

هیتمن در راه است: آکورا RDX مدل 2019

هیتمن در راه است: آکورا RDX مدل 2019

هر کس که RDX را خریداری کند، می تواند از رفاه و حس اطمینان بخشی در در حین حرکت با سرعت نسبتاً بالا برخوردار شود. عملکرد پدال ترمز نیز به گونه ای است که هیچ واکنشی خاصی را به پای راننده منتقل نمی کند و با کمی احساس عدم اطمینان همراه است؛ البته کار خود را به موقع انجام می دهد و خودرو را از حرکت باز می دارد. آکورا اعلام کرده که این کار را به منظور جلوگیری از حرکت ناگهانی سرِ سرنشینان به جلو در حین ترمزهای شدید انجام داده است. برخلاف کابین ساکت و آرامش بخش RDX، صدای نویز ناشی از تماس تایرها با سطح جاده در بیرون خودرو، تا حدودی زیاد است.

آکورا RDX

سیستم صوتی آکورا موسوم به ELS Studio ۳D با ۱۶ بلندگو و توان ۷۱۰ وات، کیفیت فوق العاده ای دارد. همچنین صندلی های جدید آکورا RDX، یکی دیگر از نقاط قوت کابین این خودرو است. آنها علاوه بر فراهم نمودن نشیمن گاهی مرفه، بدن را به خوبی حمایت می کنند، کیفیت دوخت بالایی دارند و به خوبی با بدن شما تطابق پیدا می کنند. این موضوع به خصوص در صندلی های ردیف عقب نمود بالاتری دارد، چرا که اغلب خودروسازان رفاه صندلی های عقب را کمتر مورد توجه خود قرار می دهند. روکش صندلی ها از جنس چرم بسیار باکیفیت و نرم بوده که بسیاری از نقاط دیگر کابین را نیز پوشش داده است. تزییناتی از جنس چوب زیتون و آلومینیوم نیز در کابین آکورا RDX به چشم می خورد.

آکورا RDX

یکی دیگر از شاخصه های مثبت کابین RDX وجود یک اینترفیس تاچ پد واقعی است. با وجود یک دکمه چرخان و یا صفحه نمایشگر لمسی، این تاچ پد به همراه نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲ اینچی ارائه شده است؛ البته عادت کردن به آن به کمی صرف وقت و تجربه نیاز دارد. در سیستم اطلاعات سرگرمی هر یک از کارکردهای مختلف به صورت یک اپلیکیشن جداگانه طراحی شده اند. همچنین شما می توانید هر یک از اپلیکیشن ها را به هدآپ دیسپلی اضافه نمایید و از طریق تاچ پد به کنترل آنها بپردازید.

آکورا RDX

تنها نکته منفی به عدم وضوح کافی تصاویر ضبط شده توسط دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین عقب باز می گردد که اصلا برازنده این خودرو نیست.

آکورا RDX

هیتمن در راه است: آکورا RDX مدل 2019

هیتمن در راه است: آکورا RDX مدل 2019

هیتمن در راه است: آکورا RDX مدل 2019

هیتمن در راه است: آکورا RDX مدل 2019

به هر حال این داستان آکورا RDX بود. آکورا RDX به امکانات و تجهیزات جدید به همراه پیشرانه و گیربکس رضایت بخش مجهز شده و تناسب خوبی میان قیمت و قابلیت های آن برقرار است. آکورا RDX مانند یک شخصیت بدون احساس مطلق نیست، او دارای ابعاد شخصیتی جذابی است شما را وادار به شناختن خود می کنند.

مشخصات فنی آکورا RDX

  • قیمت پایه: ۳۸,۲۹۵ دلار
  • قوای محرکه: ۲.۰L/۲۷۲-hp/۳۸۰ n.m
  • وزن: ۱۷۲۴ تا ۱۸۶۰ کیلوگرم
  • شتاب (۰ – ۹۶): ۶ ثانیه
  • ابعاد( طول، عرض، ارتفاع): ۴۷۴.۵، ۱۹۰، ۱۶۷ سانتی متر
  • مصرف سوخت(لیتربر۱۰۰کیلومتر): ۱۰.۹(شهر)، ۸.۷(بزرگراه)، ۱۰(ترکیبی)
  • موعد فروش: هم اکنون

منبع: motortrend

آکورا RDX

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا