آغاز مطالعات خط ریلی ارومیه- تبریز

4 تیر 1402 - 12:07

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذر پاش در سفر به استان آذربایجان غربی و افتتاح انبار راه‌آهن در بامداد روز  جمعه بر توسعه ایستگاه راه‌آهن رازی، افزایش لکوموتیو و افزایش حرکت قطارها در مسیر و مشارکت بیشتر بخش خصوصی در این مسیر ریلی تاکید کرد. […]

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذر پاش در سفر به استان آذربایجان غربی و افتتاح انبار راه‌آهن در بامداد روز  جمعه بر توسعه ایستگاه راه‌آهن رازی، افزایش لکوموتیو و افزایش حرکت قطارها در مسیر و مشارکت بیشتر بخش خصوصی در این مسیر ریلی تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه ایستگاه راه‌آهن رازی در برنامه قرار دارد به ویژه با افتتاح پایانه مرزی رازی این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: برای توسعه ایستگاه راه آهن رازی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با مشارکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع اقدام کند. در خصوص منابع نیز کمبودها از طریق منابع مولدسازی تامین خواهد شد.

بذرپاش ادامه داد: در خصوص مسدود بودن مسیر فوق، مطالعات خط ریلی ارومیه- تبریز آغاز شود.

حرکت قطارها به مرز رازی سه برابر می شود

وی تصریح کرد: در حال حاضر هر ۲ روز یکبار قطار در مسیر حرکت می‌کند که تلاش می‌کنیم تا در همین دولت تعداد و تردد قطار به ۳ برابر افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی بر بهره‌برداری از مسیر ریلی توسط شرکت‌های خصوصی تاکید کرد و افزود: با شرکت‌های کنونی برای بهره‌برداری از خطوط ریلی در سه سطح بالا، متوسط و ضعیف مذاکره و توافق شود.

واگذاری بهره‌برداری از خطوط ریلی به شرکت‌های خصوصی

بذرپاش از  ارتقای لکوموتیوهای خطوط ریلی از نظر تعداد در سال‌جاری خبر داد و گفت: بر اساس احکام برنامه هفتم توسعه بهره‌برداری از خطوط ریلی به شرکت‌های عمومی و خصوصی واگذار خواهد شد.

واگذاری واگن‌های باری به بخش خصوصی

وی با اشاره به اینکه واگن‌های مسافری اکثرا به شرکت‌های خصوصی واگذار شده از برنامه واگذاری واگن‌های باری به بخش خصوصی خبر داد.

                        ” جدیدترین اخبار خودرو داخلی و اخبار خودرو خارجی را در رسانه خودرو پلاس دنبال کنید “

اولین نفر امتیاز دهید