خودروسازی داخلی

پایان عمر خودروهای دیزلی با عرضه نسل جدید نیسان قشقایی

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،نسل جدید نیسان قشقایی با دو پیشرانه هیبریدی و طراحی جذاب قرار است در سال ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته شود.

اگرچه این خودرو یک نسخه تمام الکتریکی نیست اما به نظر می رسد عرضه این دو پیشرانه جدید جایگاه این محصول نیسان را در بازار خودرو کشورهایی مانند انگلیس تثبیت کند.

نیسان به دنبال عرضه یک پیشرانه تمام الکتریکی در زیر کاپوت یک شاسی بلند با پلت فرم جدید است و در واقع در تلاش برای عرضه یک خانواده کامل از خودروهای الکتریکی با همکاری متحدان خود یعنی رنو و میتسوبیشی است.

نسل جدید نیسان قشقایی به منظور پشتیبانی از پیشرانه های هیبریدی از معماری پلت فرم CMF بهره برده است.

شرکت خودروسازی نیسان دو شکل از پیشرانه های هیبریدی را برای این خودرو در نظر گرفته است.

 نسخه اول که با عنوان ePower شناخته می شود و در نسخه هایی مانند نیسان نوت به کار رفته که  تمامی آن ها به یک پیشرانه بنزینی با یک ژنراتور مجهز است.

دیگر پیشرانه هیبریدی این شرکت از میتسوبیشی قرض گرفته شده که مورد تحسین بسیاری از پیشگامان این فناوری قرار گرفته است.

با توجه به کاهش فروش ۳۲ درصدی شاسی بلندهای دیزلی نیسان و نیز عرضه این دو پیشرانه جدید به نظر می رسد که پایان عمر خودروهای دیزلی این شرکت ژاپنی به پایان رسیده است.

علاوه بر عرضه پیشرانه های جدید برای این شاسی بلند سامورایی ها، کاربران شاهد استفاده از فناوری های جدید مانند سیستم خودران ProPilot در نسخه جدید نیسان قشقایی هستند.

انتظار می رود در بخش طراحی نمای خودرو شاهد تحولی عظیم باشیم و برای اطمینان از آن تنها باید تا رونمایی رسمی آن منتظر ماند.

منبع:میهن صنعت

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا