خودروسازی داخلی

پراید محبوب ترین خودروی اقتصادی ایرانی در کشور سوریه

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس، محمد سامر الخلیل وزیر تجارت و اقتصاد خارجی سوریه به همراه عدنان محمود سفیر این کشور در ایران در جریان بازدید از خطوط تولیدی شرکت سایپا و نشست با مدیران ارشد این گروه با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: شرکت سایپا و صنعت خودروی ایران از توانمندی های بالایی برخوردارند و با مشاهده عظمت کار سایپا به فعالیت این خودروساز نسبت به گذشته امیدوارتر شده ام.
وی با اشاره به اینکه دیدگاهم در خصوص صنعت خودروی ایران و شرکت سایپا بسیار مثبت تر از گذشته شده و از این منظر به مدیران گروه سایپا تبریک می گویم، اظهار امیدواری کرد که کشور سوریه بتواند از توانمندی های گروه خودروسازی سایپا به نحو شایسته ای بهره برداری کند.
وزیر تجارت و اقتصاد خارجی  سوریه همچنین گفت: در بین خودروهای موجود در سوریه، خودروهای ایرانی رقابتی ترین خودروها و از میان خودروهای ایرانی، محصول سایپا نیز مطلوب ترین محصول بوده و  اشتیاق مصرف کنندگان سوری برای خرید پراید بیشتر از همه خودروهاست.
محمد سامر الخلیل افزود: عوامل زیادی در تعیین خط مشی های صنعت خودرو در سوریه نقش دارند که در حال جمع بندی در این خصوص برای تعیین سیاست های کلان این صنعت در سوریه هستیم.
وزیر تجارت و اقتصاد خارجی سوریه در خصوص واردات خودرو به کشور سوریه تصریح کرد: واردات خودروهای سواری چندسالی است که در سوریه ممنوع شده است که پس از تشکیل جلسات و تصمیم گیری در کمیسیون های مربوطه در این خصوص، تصویب شد که عوارض واردات خودرو به سوریه از ۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش یابد که در این راستا و برابر پیگیری های مستمر مدیران گروه سایپا و شرکت سایپاسوریه، طی جلساتی با حضور نخست وزیر و وزارت خانه های ذی ربط در سوریه به این نتیجه رسیدیم تا روابط تجاری خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهیم.
وی در خصوص درخواست مدیرعامل شرکت سایپاسوریه جهت ایجاد زمینه برای فروش اقساطی محصولات سایپا در سوریه گفت:  با بانک مرکزی و برخی از بانک های خصوصی و دولتی سوریه هماهنگی های لازم صورت خواهد گرفت و راهکارهای عملی در این زمینه مشخص خواهد شد.
محمد سامر الخلیل با اشاره به نیاز شدید دولت سوریه به محصولات خودرویی افزود: تمام سازمان ها و وزارت خانه های سوریه از سال ۲۰۱۱ هیچ خرید خودرویی نداشتند که از این لحاظ در شرایط نامناسبی قرار داریم ویکی از راهکارها برای حل این معضل و رونق دادن به فعالیت های شرکت های تولیدی در سوریه ، اولویت دادن به خرید خودروهای مونتاژ شده در سوریه است و تعداد مورد نیاز این بخش خیلی بیشتر از حد تصور است و در صورت تثبیت بازار خودرو، تیراژ مورد نیاز مشخص خواهد شد.
وی دوره حاضر را یکی از بهترین فرصت های پیش رو برای شرکت های ایرانی در سوریه دانست تا بتوانند نقش خوبی در بازسازی سوریه پس از جنگ داشته باشند و در این بین صنایع خودروسازی به طور ویژه جایگاهی مهم در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و شخصی سوریه عهده دار می باشند.

 

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا