خودروسازی داخلی

پرسرعت ترین گلف GTI به بازار می آید

به گزارشپایگاه خبری خودروپلاس، کمپانی آلمانی خودروسازی فولکس‌واگن به تازگی از یک مدل جدید مجموعه خودروهای گلف GTI به نام Golf GTI TCR رونمایی کرده است که در حال حاضر در مرحله کانسپت قرار دارد و قرار است به زودی روانه بازار شود.

مهندسان، کانسپت این خودروی جدید را طی این هفته در جشنواره Worthersee که در اتریش برگزار شد، به نمایش درآوردند. این مدل گلف، پرسرعت‌ترین نمونه GTI است که با توجه به موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری، خروجی ۲۸۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر دارد.

golf-gti-racing-3

این خودرو از طریق گیربکس هفته سرعته مجهز به کلاچ دوبل و قفل‌کن دیفرانسیل که نیروی موتور را مستقیما به چرخ‌های جلو می‌فرستد، تا حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در سرعت می‌رسد. این مدل گلف مجهز به چرخ‌های ۱۸ اینچی با آلیاژ آلومینیوم با معیارهای استاندارد و رینگ‌های ۱۹ اینچی است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به دیسک ترمزهای منفذدار، پوشش صفحه ترمز و پدهای مخصوص که قدرت لازم را برای توقف تأمین می‌کنند، اشاره کرد.

golf-gti-racing-1

به گزارش جی پلاس؛ حالت شانه‌عسلی پنل‌های کناری و قابلیت تقویت حداکثر سرعت تا ۲۶۳ کیلومتر در ساعت با حذف محدودکننده سرعت الکترونیک تعبیه شده از سوی کمپانی از دیگر ویژگی‌های این خودرو است. در این مدل، گزینه‌های نیز به عنوان تنظیمات شاسی اسپورت و تعدیل سازگارکننده کنترل دینامیک شاسی نیز تعبیه شده است که دمپرها به طور الکترونیکی قابل تنظیم هستند و با تماس یک دکمه تغییر یافته و به کاربر اجازه انتخاب گزینه اسپورت، راحت یا تنظیمات شاسی معمولی را می‌دهد. طراحان همچنین سپر خودرو را با استفاده از شکاف‌های جلویی نوک تیز طراحی کرده‌اند و دو رادیاتور اضافی و رکاب‌های کشیده را در اطراف آن تعبیه کرده‌اند.

golf-gti-racing-7

در جلوپنجره این مدل، زهی فلزی به رنگ قرمز براق طراحی شده و لوگوی TCR با باز شدن درها، نوری را روی زمین می‌تاباند. در پوشش و طراحی داخلی این مدل گلف از پوشش‌های میکروفایبر با نخ‌های قرمز استفاده شده در حالی که نوار قرمز ۱۲ ساعته روی فرمان در قالب احترام به سنت‌های مسابقه خودرو به کار رفته است. فولکس‌واگن اعلام کرده است که این مدل گلف آماده تولید است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۸ وارد ریل تولیدی شود.

golf-gti-racing-5

منبع:جی پلاس

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا