اسلایدر بالااسلایدر بزرگخودروسازی خارجیمعرفی خودرو

پورشه تایکان GTS سدان ۲۰۲۲ و تایکان جی تی اس اسپرت توریزمو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، فرقی نمی کند قدرت محرکه داشته باشدیانه ، نوع GTS هر پورشه ترکیبی بهینه از عملکرد و تجمل است، بدون اینکه قابلیت استفاده روزمره را قربانی کند. سدان Taycan GTS و Taycan GTS Sport Turismo نمونه ای از این تمایز هستند. استایل و عملکرد پیشرفته و همچنین تنظیم منحصر به فرد سیستم تعلیق و صدای اسپرت الکتریکی در میان مجموعه ای از تغییرات که نشان می دهد این اولین GTS الکتریکی است.

 

پورشه تایکان GTS سدان 2022 و تایکان جی تی اس اسپرت توریزمو

قیمت سدان تایکان GTS از ۱۳۱۴۰۰ دلار شروع می شود در حالی که قیمت تایکان GTS Sport Turismo از ۱۳۳۳۰۰ دلار آغاز می گردد. قیمت هیچکدام شامل ۱۳۵۰ دلار هزینه تحویل، پردازش و جابجایی نیست. هر دو مدل تایکان GTS اکنون برای سفارش در اروپا و امریکا امکان پدیر است  و تحویل آن از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ آغاز می شود.

شباهت ها

تایکان GTS سدان و GTS Sport Turismo دارای همان موتور جلویی تک سرعته آهنربای دائم، موتور عقب آهنربای دائم بزرگتر با قطر ۲۴۵ میلی متر و طول فعال ۲۱۰ میلی متر و گیربکس دو سرعته عقب هستند.همه اینها در مجموع قدرت خروجی ۵۹۰ اسب بخار را با Launch Control فراهم می‌کند و مدل‌های GTS را بین تایکان ۴S (462 اسب بخار) و تایکان توربو (۶۷۰ اسب‌بخار) قرار می‌دهد.

مانند تایکان توربو و تایکان توربو S، تایکان GTS استاندارد با باتری عملکردی ۹۳.۴ کیلووات ساعتی پلاس عرضه می‌شود و معماری ۸۰۰ ولتی آن به این معنی است که می‌تواند تقاضای مداوم را برطرف کند و در عین حال افزایش گرما را به حداقل برساند. این به معنای سرعت شارژ بالای ۲۷۰ کیلووات است و بخشی از دلیلی است که می تواند از ۵ تا ۸۰ درصد در ۲۲.۵ دقیقه شارژ شود، در حالی که هر دو مدل را از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت در ۳.۵ ثانیه شتاب می دهد. در داخل تایکان GTS، داشبورد چند صفحه‌نمایش آشنا و وضعیت صندلی ارگونومیک و اسپرت باقی مانده است. و بسیاری از فناوری‌های استاندارد و ویژگی‌های راحتی سایر خودروهای اسپورت تایکان، مانند Apple CarPlay و Android Auto، کنترل آب و هوای خودکار، پورشه اتصال با پورشه شارژ برنامه‌ریز نیز به صورت استاندارد در انواع GTS ارائه می‌شوند.

پورشه تایکان GTS سدان 2022 و تایکان جی تی اس اسپرت توریزمو

تفاوت

اگرچه اجزای متعددی از خانواده تایکان GTS از مدل برتر تایکان به ارث رسیده است، تفاوت های قابل توجهی وجود دارد. از نظر بصری، GTS از نمای جلوی SportDesign، و دامن‌های جانبی SportDesign و تزئینات شیشه‌های جانبی به رنگ مشکی براق استفاده می‌کند. دیفیوزر عقب دارای یک منبت مشکی براق است.

دامن‌های کناری دارای نشان‌های GTS هستند و نشان‌ها در قسمت عقب به رنگ مشکی مات هستند. چرخ استاندارد ۲۰ اینچی Taycan Turbo S Aero Design دارای روکش انحصاری مشکی ساتن است و نوار چراغ عقب دارای نشان پورشه به رنگ مشکی است. در نهایت، چراغ های جلو LED-Matrix-Design با PDLS Plus به رنگ مشکی رنگ شده اند و قسمت پایینی آینه های بیرونی به رنگ بدنه رنگ آمیزی شده اند در حالی که پایه آن به رنگ مشکی است.

پورشه تایکان GTS سدان 2022 و تایکان جی تی اس اسپرت توریزمو

اگرچه سیستم تعلیق و عملکرد از مدل بالا تایکان منتقل شده است، کالیبراسیون و تنظیم همه به GTS سفارشی شده است. تمام ویژگی‌های عملکرد استاندارد و اختیاری ماساژ داده شده‌اند تا خودرو حتی بیشتر از قبل پاسخگو و به جاده متصل شود.

سیستم ترمز استاندارد از همان کالیپر قرمز شش پیستونه جلو و چهار پیستونه عقب مانند ۴S استفاده می کند، اما به روتورهای جلویی بزرگتر ۳۹۰ میلی متری (در مقابل ۳۶۰ میلی متری تایکان ۴S) مجهز است. اندازه روتور عقب مانند ۴S است و ۳۵۸ میلی متر است. ترمزهای با پوشش سطحی پورشه با روکش کاربید تنگستن و ترمزهای کامپوزیت سرامیکی پورشه نیز موجود هستند. حتی صدای اسپورت برقی پورشه نیز به گونه‌ای تنظیم شده است که برای تماشاگران و مسافران به طور یکسان عمیق‌تر و بلندتر باشد.

انتهای پیام/

 

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا