خودروسازی داخلی

پورشه ۹۱۹ هیبرید Evo؛ رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،

خودروهای مسابقه ای پورشه ۹۱۹ هیبرید (Hybrid Evo) خود را برای تمرینات پیش از مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در پیست نوربرگ رینگ آماده می کند. در این تمرینات، پورشه از تیمو برنارد و هانس یواخیم استاک در تیم خود بهره می برد که از جمله رانندگان موفق و پیروز مسابقات قبلی لمانز به شمار می روند. حضور آنها در پیست نوربرگ رینگ نوردشلیف پشت فرمان خودروهای پورشه، صحنه های شگفت انگیزی رقم می زند.

porsche 919 hybrid evo porsche 956 / پورشه 919 هیبرید اوو پورشه 956

اما خبرهای بدی نیز برای کسانی که انتظار دارند خودروی پورشه ۹۱۹ هیبرید Evo، رکورد زمان کلی پیست نوربرگ رینگ را بشکند؛ وجود دارد. در حقیقت قرار نیست اتفاقی که پورشه ۹۱۹ در پیست اسپا-فرانکوشامپ بلژیک رقم زد، باز هم در پیست نوربرگ رینگ تکرار کند. متاسفانه رانندگان پورشه به جای تلاش برای ثبت سریع ترین زمان در پیست آلمانی، تنها به دنبال تمرین نمایشی پشت فرمان خودروهای ایمنی هستند.

البته با توجه به ماهیت خطرآفرین و تهدیدزای رکوردزنی در نوربرگ رینگ، تصمیم پورشه قابل درک است؛ اما با این حال، هنوز هم به نظر می رسد که تیم خودروساز آلمانی فرصت خوبی را از دست می دهد. در حال حاضر رکورد زمانی پیست نوربرگ رینگ در اختیار پورشه ۹۵۶ است و پورشه می توانست از این فرصت برای آزمایش سرعت خودروی پورشه ۹۱۹ هیبرید Evo در رقابت با ۹۵۶ استفاده کند.

porsche 919 hybrid evo porsche 956 / پورشه 919 هیبرید اوو پورشه 956

شاید یکی دیگر از دلایل چنین تصمیمی این باشد که پورشه ۹۱۹ هیبرید Evo اولین بار است که در یک پیست و انظار عمومی ظاهر می شود. رکورد قبلی در پیست اسپا-فرانکوشامپ در شرایطی انجام شد که وضعیت مسیر بسته بود.

خودروی مسابقه ای پورشه ۹۱۹ هیبرید Evo به عنوان آخرین تلاش خودروساز آلمانی در جهت تولید محصولی کامل برای سرعت در پیست محسوب می شود. مسابقه استقامت لمانز نقطه شروع تلاش خودروی مسابقه ای پورشه ۹۱۹ هیبرید Evo خواهد بود، اما پورشه تنها به این اکتفا نمی کند.

زیر کاپوت خودرو از پیشرانه ۲.۰ لیتری خورجینی چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر استفاده می شود که با کمک سیستم هیبریدی در مجموع ۷۱۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. همچنین پورشه از سیستم کنترل هیدرولیکی کاهش درگ در محورهای جلو و عقب بهره می برد. همچنین پورشه برخی امکانات رفاهی مانند سیستم تهویه مطبوع، شیشه پاک کن، سیستم کنترل روشنایی مسابقه، جک پنوماتیکی را از خودروی مسابقه ای پورشه ۹۱۹ هیبرید Evo حذف کرده است، زیرا برای مسابقات استقامتی به آن نیاز ندارد.

خودروساز آلمانی وعده داده است که از خودروی پورشه ۹۱۹ هیبرید Evo برای ثبت رکوردهای تازه استفاده کند و قصد دارد در رویدادهای سال جاری از آن بهره بیش تری ببرد. جشنواره سرعت گودوود در ماه جولای، جشنواره برندز هچ پورشه در ماه سپتامبر و پورشه رن اسپرت ریونیون در لاگونا سکا که از ۲۶ تا ۲۹ سپتامبر برگزار می شود، از جمله رویدادهای به شمار می روند که پورشه قصد دارد خودروی مسابقه ای هیبریدی خود را مورد آزمایش قرار دهد.

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

پورشه 919 هیبرید Evo؛ رونمایی شد

 

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا